miercuri, 11 octombrie 2017

Priveghere la Schitul Closca in cinstea sfintilor stareti de la Optina 10/11 octombrie 2017

Amintiri despre Manastirea Optina .
Rusia e marea mea dragoste, iar manastirea Optina locul in care mi se parea imposibil sa pun piciorul. Dumnezeu  insa m-a invrednicit sa calc pe acest pamant sfintit si inca de trei ori in 11 luni consecutive.
In luna iulie a fost ultima data in care, anul acesta, am fost la Optina...
Pastrez inca amintirea acelui timp.. casutele colorate ...


 cerul plin de nori si clopotnita...







 Chipurile noastre erau luminoase

 ne-am inchinat...





 am mancat...



















Am dormit la Optina 


 in imbratisari calde

 acelasi pat de fiecare data, ca si cand Optina imi rezerva mereu patul

 Dar Optina nu este despre noi, ci despre Iisus Hristos si slujitorii lui, despre cei care L-au iubit si urmat neconditionat, facandu-se  traitori ai  patimilor Lui.











 Il am ocrotitor pe sfantul Ambrozie



Il cinstesc pe martirii de la Optina, preotul Vasile si calugarii Trofin si Ferapont...


 Samordino ...manastirea de maici... Sfanta Sofia si 
 convingerea ca m-ar fi iubit... asa cum sf Ambrozie ma stie si ma iubeste...O, nu, ca sfantul Ambrozie nu ma poate iubi... Sfantul e cel care ma vegheaza, cel care imi oblojeste ranile... care-mi aduce bucuria si pacea...si mi-o mentine...





Pentru acesta nu puteam lipsi de la Closca in noaptea de priveghere...
Da, manastirea Optina nu e despre noi.
Nici schitul Closca nu e despre noi.
Privegherea este despre cum este Hristos in vietile si inimile sfintilor, astfel ca ei sa ne fie pilda pentru cum sa-I urmam.
10/11 octombrie 2017.Schitul Mare Muncenic Gheorghe - Closca
Am gasit schitul in pregatire pentru sarbatoare. Diaconul Iacob aseaza florile,aprindea candelele,parintele Nectarie aseza cartile pe care urma sa le foloseasca... 
Aleşi fiind de Dumnezeu din această lume plină de deşertăciuni, o, Cuvioşilor Părinţi ai Optinei, aţi ridicat cu evlavie crucea voastra şi lui Hristos cu credinţă I-aţi urmat şi îndrăzneală în mijlocirea voastră înaintea Domnului aţi căpătat. Pentru aceasta, aducându-vă acum cu sârguinţă rugăciune, cu dragoste strigăm vouă: Bucuraţi-vă, Cuvioşilor Părinţi ai Optinei, luminoşi purtători ai harului stăreţiei!


Doamne, dă-mi să întâmpin cu liniște sufletească tot ce-mi va aduce ziua care începe. Dă-mi să mă predau cu totul voii Tale sfinte. În fiecare ceas al acestei zile povățuiește-mă în toate și ajută-mă. Chiar dacă aș primi necazuri și nenorociri în timpul zilei, învață-mă să le primesc cu sufletul liniștit și cu credință tare, că în toate este voia Ta cea sfântă.

În toate faptele și cuvintele mele, Tu călăuzește-mi gândurile și simțămintele. În toate întâmplările neașteptate, nu mă lăsa să uit că totul vine de la Tine. Învață-mă să fiu deschis și înțelept cu toți frații mei, pe nimeni amărând, pe nimeni întristând.

Doamne, dă-mi puterea să port osteneala zilei de astăzi și toate întâmplările din vremea ei. Călăuzește-mi voia și învață-mă să mă rog, să nădăjduiesc, să cred, să iubesc, să rabd și să iert. Amin


O, preaslăviţi drepţi ai lui Hristos, Cuvioşilor Părinţi şi Stareţi, Moise, Antonie, Isaachie, Ilarion, Anatolie, Iosif şi al doilea Isaachie, Leon, Macarie, Ambrozie, Varsanufie, al doilea Anatolie, Nectarie şi Nicon, ca şapte stâlpi şi şapte luminători aţi strălucit în Sihăstria de la Optina! Auziţi această rugăciune a noastră şi pogorâţi-ne de la Hristos dar de smerenie şi pomenire a morţii, să ne izbăvească cu harul Său de tot răul şi să ne învrednicească de sfârşit creştinesc pe toţi care îi cântăm Lui: Aliluia!

 Pavecernita...




 Vecernie cu litie



































 Liturghie...



















 O noapte de mai mare  apropiere de Hristos. O noapte in care inimile noastre au stat in fata lui Dumnezeu ca la Judecata. Doar ca alaturi am avut-o pe Maica Domnului si pe sfintii stareti de la Optina... Nu am fost singuri! Si cred ca bruma mea de nevointa m-a ajutat sa ma apropii mai mult...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu