marți, 20 decembrie 2016

REFLECTII ASUPRA VIETII/ 1

1. Am invatat ca singura constanta a vietii  mele este Dumnezeu.
  De a lungul vietii toti  cei pe care m-am sprijinit m-au parasit...
 Ca ieri eram o fetita slaba, cu codite subtiri  si rochita rosie stand mereu langa piciorul mamei mele si privind cu imensa incredere si iubire spre tatal meu...
Ca ieri eram o tanara frumoasa, imbracata in costum Chanel albastru deschis... cu pantofi cu toc inalt,  stand mereu agatat de mana unui barbat, a barbatului meu...
Ca ieri eram o mamica tanara  purtand un baietel prins de mana si impingand cu cealalta un carucior in care o fetita bruneta, ca mine candva, privea lumea...
Ca ieri ingenuncheam primadata la spovedit, sub un epitahil alb, moarta de frica , convinsa ca rauri de serpi vor cobora din toti porii pielii mele si-l vor ingrozi pe parinte ...
Si uite, privesc acum, dupa sase decenii de viata, intoarsa 360 de grade, adica in acelasi loc, cautand sa vad ce a ramas ...
Mama mea si tatal meu m-au parasit de mult si oricat as rascoli pamantul dupa ei, nu sunt nicaieri.
Barbatul meu tanar si drept ca un brad, barbatul meu care ma iubea asa cum iubea aerul pe care il respira, m-a parasit de noua ani, trupul lui invesmantat in cearsafuri albe se desface in ceea ce l-a compus  si sufletul lui strabate lumi in care nu pot patrunde...
Copiii mei: si baietelul zburdalnic pe care il tineam strans de mana si fetita curioasa din carucior, au plecat sa cerceteze o lume care ii absoarbe pana la uitarea radacinilor.
 In locul meu, sub acealasi epitrahil, ingenuncheaza azi alti oameni ...
Sigurul care a ramas langa mine, care nu m-a parasit nici macar cand am gresit, asteptand  trezirea mea la cunoastere, intoarcerea mea, ridicarea mea din pacat si greseala, este Dumnezeu...
 Si ma privesc ca pe primul om facut de Dumnezeu ...intru' nceput , dupa ce a facut cerul si pamantul, dupa ce a zis" Sa fie lumina! "si a fost lumina, dupa ce a despartit lumina de intuneric  si apele de uscat,dupa ce a facut seara si dimineata, a separat pamantul de ape si a odrazlit iarba purtatoare de samanta si pomi roditori, dupa ce a agatat pe bolta cerului luminatorul mare si luminatorul mic,dupa ce a facut toata vietatile uscatului si apelor, Dumnezeu si-a continuat creatia si dupa chipul Sau m-a construit pe mine, farama de om , farama de femeie din coasta lui Adam...si a privit totul si a vazut ca sunt frumoase toate ...si a fost seara ...si a fost dimineata , ziua a sasea inainte de odihna , dar zi desavarsita de bucurie..
Si intru acesta bucurie a Domnului, ma simt cu chipul cel dintai, frumoasa ca tot ce a facut Domnul si intru bucurie trebuie sa raman pentru ca, desi toate m-au parasit,nu sunt singura, sunt cu tot ce Dumnezeu pentru mine a plamadit, cu pamantul, cu apa, cu curcubeul, cu iarba care odrazleste, cu animalele...
Si toate acestea au un sens pentru ca Dumnezeu  da scopul creatiei, bucuria mea!
 Si bucuria mea e intreaga pentru ca El, Dumnezeu a ramas cu mine,vazut si nevazut.Totdeauna! Cand am fost fericita si cand am suferit, chiar si cand am dat  drumul mainilor de care m-am tinut, nu pentru ca voiam, ci pentru ca moartea ne despartea, parintii mei, mama mea draga, tatal meu , sotul meu- cel mai iubit dintre pamanteni, copiii mei- ramuri ale sufletului meu ...chiar cand nu credeam, chiar cand apostaziam...
Si cred ca desi toate acestea, oricum s-ar fi intamplat, eu  le simt acum deplin, pentru ca intr-un timp, am coborat in genuchi, pe lespezi reci,sub un epitrahil alb, desi stiam ca rauri de serpi vor iesi din toti porii pielii mele...

1. Draga mea,dragă, ce reflecții frumoase și adevărate! Sărbători cu liniște și pace în suflet! Îmbrățișări cu drag!

1. Te iubesc, Adelina mea... oriunde ai fi...esti langa mine ca si Simona ...va simt si pentru voi am reluat scrisul pe blog din incredintare mai mare decat pot spune...

2. Atunci El vazu raul si il mangaie: du-ti apele involburate spre Marea cea Mare, nu te lasa oprit! Daca pietrele iti vor sta in cale, rotunjeste-le si ocoleste-le. Daca muntele iti va fi in fata, strapunge muntele si fa-l pestera, dar apele nu ti le opri. Daca vale adanca va fi in fata ta, cazi fara teama cascada si mergi mai departe, cu apele linistite spre ses... Dar nu uita sa hranesti cu apa ta buna pestii si serpii si melcii si scoicile si toate vietuitoarele care te salasluiesc si ele vor creste bune ca apa care le-a hranit !
    Sa nu va para rau de cele trecute, ca viata e trecere, iubeste viata si ea te va iubi! Fiti mereu cu inima in inceputuri si nu veti cunoaste sfarsit nici in iubire nici in intelegerea voastra...

Apoi El mangaie oamenii: va dau o noapte magica in an, cand dorintele se implinesc, bucurosi sa fiti sa bucurati la randul vostru! Craciun Fericit!

1. Asa de putin, poate face pe cineva fericit... De ce nu o faceti si dv? Daruiti fericire/bucurie simpla altor necunoscuti, ca fericire sa vi se intoarca. Daca nu puteti de prea multa tristete, cu-atat mai mult faceti-o! Dar sa fie cu putere, cu toata raspunderea fata de cel/cei care o vor primi...