sâmbătă, 7 mai 2016

Oaspeti de seama

Aici a fost camera copilariei copiilor mei.
Ani multi pe usa a fost scris "Andrei", motiv pentru care el o sicana pe Ruxandra ca e doar camera lui, desi cea care a locuit-o mai mult, a fost ea.
Aici era cosuletul din rachita in care, ca un cocon regal, a crescut, cea mai cuminte fetita din univers.
Aici a fost camera lui de adolescent in care nu puteam intra decat daca bateam la usa...
Aici a fost camera in care, desi nu exista nicio icoana, Ruxandra se ruga pentru noi... si rugaciunea ei tinea universul familiei noastre!
Aici a fost camera in care ea l-a plans pe tatal ei... iar dincolo de perete, in camera mea, il plangeam eu...
Aici e camera in care ei s-au plamadit tinerii care sunt astazi, cu visele lor, unele implinite, unele abandonate,ca in toate povestile de viata...
Acum vreo patru ani am schimbat totul. Am pastrat doar cateva carti de-ale Ruxandrei,cateva jucarii si cateva fotografii.
 Am pus o consola pe care e laptopul pe care scriu... si niste icoane dragi...
Aici este biroul meu de acasa!
Astazi, la mine in casa,in biroul meu, a poposit parintele Iustin Parvu.
Parintele Iustin a fost ales sa faca pereche cu sfantul Paisie Aghioritul. Stiu, nu este  canonizat sfant! Nu stiu daca eu voi trai acest moment al canonizarii Parintelui Iustin. Nu o consider icoana in intelesul firesc al icoanelor... Dar cred in sfintenia parintelui Iustin! Cred ca de la prima tusa pusa pe acest lemn, am protectia si ajutorul parintelui.
Pictorul care a lucrat acest "tablou" mi-a spus ca Parintele ma iubeste, ca asta simte. Dar eu cred ca Parintele ne iubeste pe toti si  pe maica Mina si ca  ne iubeste intreg neamul nostru !
 Si vad in ochii Parintelui un fior de singuratate si de tristete... si multa intelegere a neputintelor mele , dar si mai multa iubire.
Cum ne va privi Hristos la judecata particulara?
"Atunci Petru, răspunzând, I-a zis: Iată noi am lăsat toate şi Ţi-am urmat Ţie. Cu noi oare ce va fi? Iar Iisus le-a zis: Adevărat zic vouă că voi cei ce Mi-aţi urmat Mie, la înnoirea lumii, când Fiul Omului va şedea pe tronul slavei Sale, veţi şedea şi voi pe douăsprezece tronuri, judecând cele douăsprezece seminţii ale lui Israel. Şi oricine a lăsat case sau fraţi, sau surori, sau tată, sau mamă, sau femeie, sau copii, sau ţarine, pentru numele Meu, înmulţit va lua înapoi şi va moşteni viaţa veşnică. Şi mulţi dintâi vor fi pe urmă, şi cei de pe urmă vor fi întâi." (Matei 19, 27-30)


Si l-am asezat pe parintele Iustin alaturi de Mantuitor si Maica Domnului, alte icoane dragi si speciale ale inimii mele ...si de pe peretele acesta, de langa mine, il vad pe Parinte ca priveste un pic ingrijorat si repeta cuvintele lui Iisus Hristos ''Drept aceea, privegheaţi, că nu ştiţi ziua, nici ceasul când vine Fiul Omului."(Evanghelia dupa Matei cap 25)
Si , nu stiu cum sa spun, simt ca undeva , langa Domnului si eu si voi care l-ati cunoscut sau nu ... si Maica Mina...  si Florian, care l-a pictat  pe Parinte, avem un rugator desavarsit !
Si acestea am avut a vi le scrie astazi, intr-o zi de sambata  de primavara, 7 mai, zi in care praznuim minunea Aratarea semnului Sfintei Cruci pe cer la Ierusalim!
Iar Ruxandra si Lucian implinesc un an de la casatoria lor civila!
 

9 comentarii:

  1. Demult aveam un vecin de bloc... Se nascuse cu forcepsul si ramasese infirm, total! Mainile si picioarele subtiri anchilozate, mereu sezand pe un scaun, trebuia luat in brate sa se deplaseze... vorbea greu gangav si bale ii curgeau din gura... Asta nu l-a impiedicat sa invete doua limbi straine, sa publice doua carti de poezii... Apoi, m-am mutat, sora lui a plecat in America, dupa un timp parintii care aveau grija de el i-au murit ... Nu mai stiu nimic despre el.

    Odata, pe cand discutam, mi-a zis: "suferinta trebuie s-o meriti si sa fii demn de ea".

    "Viata vesnica" exista... dintotdeauna si pentru toti! Pentru ca tot acest Univers este "Unul" si nu doi... Iar daca si un singur atom, scanteie de viata ar disparea, atunci toate ar disparea la randul lor! Intr-o veche carte e scris: "Ce este, este, ce nu este, nu este". Adica nimic din ceea ce exista, nu va putea dispare si nimic din ceea ce nu exista nu va putea apare vreodata!

    Iisus a promis "viata vesnica"... Mai intai, trebuie inteles ce e "viata" si ce e "vesnicie"...si mai ales "de ce viata" ? Poate pentru ca singurul lucru important in ea, e "suferinta", care ne impinge in a cauta raspunsuri?

    Ce poate fi mai greu, decat a-ti vedea Fiul rastignit, muribund si cu ultimele puteri sa-ti spuna: " Femeie, iată fiul tău!
    27. Apoi a zis ucenicului: Iată mama ta!" Dupa ce ai avut "Fiu" pe Iisus, acum sa ai fiu ...un ucenic? Mai mult, "sa il iubesti" asa cum a last El cu limba de moarte! Stiind ca NICIODATA nu va putea fi lafel!

    Lectia umilintei...





    "

    RăspundețiȘtergere
  2. De foarte multe ori am constat ca spunem( scriem ) lucruri ca par a nu avea legatura cu ceva anume... si ele de fapt sunt extrem de profunde.
    Sa va explic! Acum doua zile am vazut o inregistrare recenta in care apar si eu si am fost oripilata: o femeie pe care nu am placut-o deloc... eram eu!Cu vocea pitigaiata, si cu un aspect general care nu se potrivea cu ceea ce credeam eu ca sunt! Sincer mi-a fost jena sa ma privesc si sa ma aud, desi(sau tocmai pentru ca) spuneam lucruri banale...Abia acum , cand , aparent fara legatura cu mine, povestiti despre vecinul din copilarie si modul exemplar in care a luptat bucurandu-se de suferinta si cautand sa o merite, m-am rusinat de mine si de frivolitatea mea...Si nu mai vreau nicio pestera sa ma ascund sa nu ma vada lumea! Lasa sa ma vada ! Lasa sa ma stie!Lasa sa ma dispretuiasca !
    Ma iertati, e un raspuns doar partial la extraordinarul comentariu pe care il faceti...

    RăspundețiȘtergere
  3. Primul lucru care m-a impresionat in fotografii, a fost decenta si cat de frumosi aratati, doamnele imbracate simplu, cu figuri evlavioase, copii cu hainute curate de sarbatoare, totul cu prospetime si bunacuvinta! Era... perfect, modelul pe care fiecare si-l doreste... De-aceea am sovait inainte de a scrie... pentru a nu strica ceva, a nu fi gresit inteles...

    Ce m-a convins totusi s-o fac a fost "tonul general" al ritualurilor descrise, implacabil aproape ca o osanda... si ca o rugaciune, pentru suferinta pierderilor unor apropiati... Nu e nimic de dispretuit in asta, doar cei fara inima ar face-o!

    Asa am inceput sa povestesc... pentru ca in locul icoanelor si ritualurior conventionale, sa fie adusi cei vii, care s-au bucurat, au suferit, ne-au lasat exemplul lor de urmat, "Dumnezeul celor vii, nu al mortilor!" Dumnezeul care iubeste si iarta, nu osandeste si starneste frica, Dumnezeu "Tatal nostru" nu "Stapanul mecrutator"...

    "Mila voiesc, nu jertfa"...mai intelege cineva?

    "Iubiti-va aproapele ca pe voi insiva"! Cat de mult va iubiti ...? Si ce inseamna "iubire de sine" dacat tot ceea ce va poate inalta spiritul si va deschide inimimile?

    RăspundețiȘtergere
  4. Duminica binecuvantata! Imi face atat de bine ca imi scrieti, atat de bine... uneori cred ca uit ca eu inca nu am murit , din fericire pentru multe motive, din nefericire pentru si mai multe... Plec la Closca!Dar nadajduiesc sa revin.

    RăspundețiȘtergere
  5. " 6. Isus i-a zis: "Eu sunt Calea, Adevarul si Viata. Nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine. "

    " uneori cred ca uit ca eu inca nu am murit , din fericire pentru multe motive, din nefericire pentru si mai multe... "

    " 30. Nu voi mai vorbi mult cu voi; caci vine stapanitorul lumii acesteia. El n-are nimic in Mine; "

    Incercarile vietii sunt parte din cale... Ele au rolul sa ne arate punctele in care inca suntem vulnerabili, "unde ne doare"! Iar cand "ne doare" e sunetul de "rezonanta" cu raul care e durerea... "El n-are nimic in Mine", inseamna ca nimic din aceasta lume nu mai poate sa-ti faca vreun rau, rezonanta facandu-se prin mila/compasiune, nu prin durere... Dar "noi", simtim durerea in toate formele ei nu numai cea fizica, pentru ca "suntem din aceasta lume"! Ce-i de facut, cum sa ajungem la acel "El n-are nimic in mine"? Sunt diverse forme, de la a emite iubire, cat mai generos si catre tot ce exista, pentru "cat mai mult timp din viata noastra", inclinand balanta binelui, rugaciuni, a medita la Iisus, etc. Dar foarte important, e "a-l recunoaste" acolo unde il intalnim indiferent de forma in care ni se arata asa cum ar face-o Iisus...

    https://youtu.be/T1Uw2FHZawA



    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Clip video:
      "Acum aproape 300 de ani, un singur om s-a ridicat impotriva nedreptatii si a suferit pierderi grele din partea opresorilor sai! Parintii i-au fost ucisi, cei 4 copii i-au fost ucisi din care doi de 9 si 7 ani au fost taiati in bucati de vii! Inconjurat de dusmani si neavand cum sa scape, inloc sa se predea, s-a intors catre D-zeu cerandu-i tarie...
      Acesta e poemul/balada lui ... Bentee Chaupai.

      Ștergere
  6. Clipul anterior incepea cu o explicatie in engleza... daca e nevoie, pot traduce. Daca sunt clarificari de facut la orice link atasat, se pot lamuri (ex pozele cu Iisus?), etc. Daca sunt pareri diferite, foarte bine, "pietrele raului se rotunjesc unele pe altele, apa doar le rostogoleste"...

    https://www.youtube.com/watch?v=GQSBYNCoQ3M

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, multumesc,mi- ar fi de folos Ma iertati.Orice clarificare este foarte buna...

      Ștergere
  7. Clip: Cantecul visului amerindienilor sioux-Lakota

    RăspundețiȘtergere