sâmbătă, 16 ianuarie 2016

Craciun la Banceni / Soborul Maicii Domnului ianuarie 2016

Ne-am trezit dimineata devreme, odihnite de parca dormisem zeci de ore. Odihna o primesti si pentru ca sufletul tau se aseaza intru Domnul, cred acesta, altfel nu mi-as explica cum de sunt in atatea locuri  si inca stau pe picioare.
Iarasi prin nameti am mers la catedrala...




Era devreme si in biserica nu era foarte multa lume si atunci am avut timp sa ne inchinam tuturor sfintilor , acum stiindu-i pe unde sunt...
Bucurie mare era si pentru ca stiam ca va fi slujba arhiereasca si la ea va participa IPS Teodosie.Suntem acasa la Banceni si il iubim si primim iubirea PS Longhin,dar prezenta acolo a Inaltului Teosie , a tinerilor preoti , diaconi si cantareti de la Armonia, a preotilor veniti din toata Romania , ne-a umplut inimile de mare bucurie si ne-a intarit sentimentul ca din nou suntem Acasa .








































Iesirea cu sfanta evanghelie






























Sute de copilasi erau in biserica... toti imbracati de sarbatoare ,unii cuminti, altii galagiosi, dar nimic nu deranja nici rugaciunea ierarhilor si nici linistea si bucuria din sufletele noastre. Nimeni nu a facut observatie nimanui si nimeni nu a certat vreun copil strain... parintii aveau acesta grija si vreau sa scriu ca am auzit-o pe o mamica langa mine, spunandu-i fetitei ei de 5-6 anisori care se juca zgomotos "De asta ai venit aici?" Si fetita s-a linistit!
Nu este al meu a judeca linistea din biserica si modul in care se comporta oamenii, si asta pentru  eu nu mi-am dus copii la biserica  mici fiind si nici eu, inca nu stiu sa ma comport.Dar remarc calitatea unor lucruri si tanjesc sa fiu o bunicuta buna pentru Filip!
Am primit anafura si aghiasma













S-au dat distinctii si IPS Teodosie dar si mirenilor care au ajutat manastirile...si s-a predicat despre Nasterea Domnului...

In bucurie si zambet am iesit din biserica...copiii  alergau prin zapada, ingeri de bucurie sfanta!  Si maicutele ii tineau de manute si-i adunau ca niste closti pe langa ele...Copii de inima!Copii frumosi!




Am mers la masa ,iarasi masa gratuita, cu multimi de bucate, apoi dupa un pic de odihna am mers la Manastirea Sfanta Xenia





Soarele asfintea ..."soarele şi-a cunoscut apusul său."















Dar a fost o vecernie intr-o extraordinara lumina. Toti cei care am participat nu vom uita niciodata vecernia cu parintele Sava... bunelul de la Banceni, poate printre cei  mai smeriti si iubitori monahi. 
In stanga era un brad frumos plin de beteala ...cu globuri albe si albastre...

Icoana Nasterii Domnului era impodobita atat de frumos incat nu parea reala...

pana si jos la solee erau ghirlande de flori 


Atat de frumos ... vocile maicilor sunau ca in Rai...un rai nu de aici... nu din desartaciunea acestei lumi

Maicutele ne-au dat icoane sa le tinem in brate si eu l-am primit pe sfantul Spiridon!
Si am iesit sa dam ocol manastirii, cu aghiasma , cu moastele sfintei Maria Magdalena si cu multime de sfinti. 
"Pus-ai intuneric si s-a facut noapte, cand vor iesi toate fiarele padurii"

A fost greu! Alunecam, dar sora P m-a tinut strajnic de brat si mai mult decat pot oamenii pot sfintii! Sfantul Spiridon, chemat in ajutor, m-a dus si pe mine pe povarnisurile grele ale manastirii!
si-am revenit langa brad, bradul meu de Craciun de la Sfanta Xenia, eu, copilul nimanui in aceasta lume, dar copilul lui Dumnezeu peste tot, in fiecare secunda a vietii mele pamantesti si ceresti...Si desi ma doare lipsa dragilor mei, mult imi doresc sa nu-mi lipseasca Dumnezeu si Maica Domnului! 

Parintele Sava ne-a miruit si ne-a binecuvantat iar  , fara nicio greutate si fara nicio suparare... si fara nicio certare... De ce vrem oare sa fim iubiti? Pentru ca stim masura iubirii lui Dumnezeu si dupa ea tanjim, desi  nicaieri nimeni nu ne poate acoperi acesta imensa nevoie de iubire...acest Rai pierdut de protoparinti!

In curte... reni plini de luminite, pe treptele manastirii colindatori...
Canta-voi Domnului in viata mea, canta-voi Dumnezeului meu cat voi fi.
 Placute sa-I fie Lui cuvintele mele, iar eu ma voi veseli de Domnul.
Piara pacatosii de pe pamant si cei fara de lege , ca sa nu mai fie.
 Binecuvinteaza, suflete al meu , pe Domnul!(Psalmul 103)

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu