joi, 11 iunie 2015

Vecernie mare cu litie in cinstea Sfantului Luca

Il iubesc pe sfantul Luca al Crimeei.Am cu sfantul o poveste speciala, asa cum foarte multi dintre cei care il cunosc, au! Nu se putea, atat timp cat sunt sanatoasa, cat nu am nicio activitate care sa ma solicite special in aceste zile, nu se putea sa nu fiu in biserica. Aseara impreuna cu prietenii mei am plecat la Closca.
Am fi putut crede ca parintele o sa fie singur in biserica, doar cu surorile care sunt la schit. Dar biserica mica a schitului a fost plina... Ca si noi si altii s-au adunat si au venit grupuri-grupuri, aducand flori in cinstea sfantului.
A fost vecernie mare cu litie! Parintele a scos spre inchinare icoana mare a sfantului Luca si a asezat-o pe analog , peste epitrahilele sfintiei sale!









Seara şi dimineaţa şi la amiază Te lăudăm, Te binecuvântăm, Îţi mulţumim şi ne rugăm Ţie, Stăpâne al tuturor, Iubitorule de oameni, Doamne. Îndreptează rugăciunea noastră ca tămâia înaintea Ta şi nu pleca inimile noastre spre cuvinte sau cugete viclene, ci ne izbăveşte de toţi cei ce vânează sufletele noastre. Că spre Tine sunt, Doamne, Doamne, ochii noştri, şi întru Tine am nădăjduit;să nu ne ruşinezi pe noi, Dumnezeul nostru;






...din Intelepciunea lui Solomon  citire...









"Mantuieste Doamne poporul Tau si binecuvinteaza mostenirea Ta..."




Am iesit din biserica cu crucea, cu sfesnicul, cu ripidele si icoana impodobita a sfantului Luca si am inconjurat biserica!




Parintele inchina cu icoana sfantului campul cosit, copacii cu fructe in parg  si satul aproape adormit in  seara acesta de vara...

Sora Maria ducea cu voinicie sfesnicul greu cu lumanarea aprinsa ...

 Parintele a inchinat si zidurile bisericii noastre dragi...
ripidele cu heruvimi se ridicau si ele ca si icoana si faceau crucea -arma asupra diavolului...




Daria a participat si ea cu mare bucurie


si am intrat in biserica , surorile  s-au asezat cu ripidele de paza langa icoana sfantului Luca...






Binecuvantarea painilor, graului, vinului si a uleiului...





1.In toata vremea Il voi binecuvanta pe Domnul,
lauda Lui pururea in gura mea.

2.Intru Domnul se va lauda sufletul meu:
auda cei blanzi si sa se veseleasca.

3.Mariti-L pe Domnul laolalta cu mine,
impreuna sa-I inaltam numele.

4.Pe Domnul L-am cautat si El m'a auzit
si din toate necazurile m'a izbavit.

5.Apropiati-va de El si luminati-va
si fetele voastre nu se vor rusina.

6.Sarmanul acesta a strigat, iar Domnul l-a auzit
si din toate necazurile lui l-a mantuit.

7.Ingerul Domnului isi va pune tabara imprejurul celor ce se tem de El,
si El ii va izbavi.
8.Gustati si vedeti ca bun este Domnul
fericit barbatul care nadajduieste intru El.

9.Temeti-va de Domnul, voi, toti sfintii Lui,
ca nimic nu le lipseste celor ce se tem de El

10.Bogatii au saracit si au flamanzit,
dar cei ce-L cauta pe Domnul nu se vor lipsi de tot binele.


Cuvinte de folos, totdeauna de mare folos...uneori mai multe cuvinte, alteori mai putine...aseara au fost mai putine , dar au fost suficiente...


Sfantul Luca -doctorul fara de arginti ne privea cu mare bucurie , desi nu am facut mare lucru... Dar nimic, absolut nimic nu ramane nerasplatit de sfinti, dupa modelul Dumnezeului Teimic.
Parintele ne-a stropit cu isop...
cu aghiasma

si ne-a trimis spre case spunandu-ne sa continuam rugaciunea...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu