sâmbătă, 2 mai 2015

Dimineti de mai -2015

Zile de mai. Ce faceam oare inainte de moartea lui Grig in astfel de zile? Chiar nu-mi amintesc. Probabil plecam de acasa, sau ne odihneam mai mult... nu-mi amintesc. Azi m-am trezit aproape de ora 8 si am constatat ca foarte usor omul se invata sa leneveasca. Am luptat cu mine! Cu lenea mea, cu dorinta de a ma furisa iarasi in asternutul in care am zacut de joi seara. Si am reusit sa ma inving. Am iesit pe usa in 10 minute si in alte cinci am intrat in Manastirea Sfintii Voievozi .
Am stat la usa, lipita de perete!Iubesc, da , iubesc sfanta liturghie. Da, este Ceva de care nu ma satur si nu ma plictisesc. Niciodata nu este la fel, chiar daca acelasi preot oficiaza, chiar daca aud mereu aceleasi cereri niciodata nu ma satur sa spun"Da, Doamne!" si "Doamne miluieste!"
Cersator sunt ,Doamne in fata Ta !Insetat si flamand  sunt, Doamne!

 Am plecat dupa ce am spus Tatal Nostru si dupa ce strana a cantat Sfintele sfintilor...La strana se citea Cazania. Eu insa am plecat la cimitir.Am strabatut parcul plin de iarba... Au inceput sa infloreasca floricelele albe, floarea miresii le numeam noi ...
 
 si irisii eleganti, nobili desi sunt langa garduri 
 si margaritarul e inflorit... delicatele lacramioare...Ma doare primavara , pentru ca ma doare viata traita fara el.
 Am stat o parte din dimineata langa mormantul lui Grig citind. A fost o zi inorata .Am citit slujba inmormantarii mirenilor. Cimitirul era plin de oameni si preoti. Pe  alei erau grupuri de oameni. Peste tot rugaciuni se ridicau spre ceruri...
Cat este de bine sa ne rugam pentru iertarea sufletelor lor! Cata nevoie au de ajutorul nostru si noi , cel mai adesea,zabovim in lucruri marunte si pierdem timpul si nu-l rascumparam.

Panihida...
Panihida este prima slujbă care se săvârşeşte după ce a încetat viaţa pământească a unui om, în cadrul ei rugându-ne lui Dumnezeu să odihnească sufletul acestuia alături de drepţii care se află în împărăţia cea veşnică.

„Cu duhurile drepţilor, celor ce s-au săvârşit, odihneşte, Mântuitorule, sufletul adormitului robului Tău unde este viaţa cea fericită, care este la Tine, iubitorule de oameni.

Întru odihna ta, Doamne, unde toţi sfinţii Tăi se odihnesc, odihneşte şi sufletul adormitului robului Tău, că Tu singur eşti fără de moarte.

Tu eşti Dumnezeu Care Te-ai pogorât la iad şi ai dezlegat durerile celor ferecaţi. Însuţi şi sufletul adormitului robului Tău odihneşte-l.

Una curată şi Preanevinovată Fecioară, care ai născut mai presus de fire pe Dumnezeu cu trup, roagă-L să mântuiască şi sufletul adormitului robului Său.“ (Tropare din rânduiala Panihidei)



Cuvântule al lui Dumnezeu Cel ce ai întărit cerurile cu mâna Ta, întărește și inimile noastre, ale celor ce nădăjduim spre Tine, întru lumina cunoștinței Tale celei adevărate.

Pe cei ce și-au petrecut călătoria vieții cu credință dreaptă, învrednicește-i, Dumnezeule, a se încununa cu cununa dreptății și a se bucura de bunătățile cele veșnice.

Pe cei răpiți fără veste, pe cei arși de trăsnete, pe cei ce au murit de ger și de orice rană, odihnește-i Dumnezeule, când toate cu foc le vei lămuri.

Pe cei ce au călătorit pe marea cea pururea furtunoasă a vieții și pe cei ce au fost ocârmuiți în viață de dreapta credință, învrednicește-i să ajungă la limanul nestricatei Tale vieți, Hristoase.

Pe cei ce au fost luați spre mâncare de toată firea celor din mare și a păsărilor cerului, cu judecățile Tale, Hristoase Dumnezeule, înviază-i cu cinste în ziua cea de apoi.(Canonul celor adormiti)

Cu sfintii odihneste, Hristoase, sufletele adormitilor robilor Tai, unde nu este durere, nici intristare, nici suspin, ci viata fara de sfirsit.

Sa ne rugam cu vorbele nostre, cu simtirile noastre, dar sa nu oprim rugaciunea pentru ei!Sa nu asteptam de la altii mai mult decat facem noi pentru ei...
Spun mereu:nu mai spal camasile lui, nu i-le mai calc si nici nu-i mai pregatesc nimic de mancare...
Il imbratisez insa in inima mea si ma rog pentru el
Acesta este scopul vietii mele:iertarea de catre Dumnezeu a greselilor lui si ale mele( mai mari decat ale lui), asemenea lui Iov, ma rog pentru iertarea pacatelor copiilor mei, spunandu-mi"Se poate ca feciorii mei să fi păcătuit şi să fi cugetat cu păcat împotriva lui Dumnezeu"( Cartea Iov cap 1/5). ..pentru  mantuirea noastra si a tuturor celor pe care i-am cunoscut in acesta viata...
 Altfel inutil infloresc acesti pomi acum , la capul lui, inutil inverzeste  si infloreste Mana Maicii Domnului ridicata pe crucea lui... Ar insemna ca sunt doar spre slava lui, locuitor in primul rand in cimitir!
Nu pot schimba acest lucru! Din iubirea prietenilor si a celor care l-au cunoscut,Grig isi 
odihneste trupul aici, in primul rand al cimitirului si poate acest lucru ne va desparti cand eu imi voi obtine odihna  si altii ma vor aseza, asa cum imi doresc, mai in spate , eventual langa un gard cu irisi aparuti prin grija lui Dumnezeu.Dar fie doar voia lui Dumnezeu cu mine!
Dar el, el e aici ! Si eu ma asez repede langa crucea lui cautand racoare si sprijin si alinare.Si crucea lui, pentru ca este crucea Celui Rastignit, mi-le daruieste pe toate cu iubire, ca eu sa pot sa spun desi cu lacrimi , cantarea acesta  atat de minunata si datatore de speranta,  a acestei perioade...
Ziua învierii, să ne luminăm, popoare! Paştile Domnului, Paştile! Că din moarte la viaţă şi de pe pământ la cer, Hristos Dumnezeu ne‑a trecut pe noi, cei ce cântăm cântare de biruinţă.

Să ne curăţim simţirile şi să vedem pe Hristos strălucind cu neapropiată lumină a Învierii. Şi cântându‑I cântare de biruinţă, luminat să‑L auzim zicând: bucuraţi‑vă!

Cerurile, după cuviinţă, să se veselească şi pământul să se bucure. Şi să prăznuiască toată lumea cea văzută şi cea nevăzută; că a înviat Hristos, Bucuria cea veşnică.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu