sâmbătă, 28 martie 2015

Calina

Sunt oameni pe care poate nu-i vezi niciodata, sau ii vezi odata sau de doua ori intr-o viata si totusi ei iti marcheaza viata, te ajuta sau te impiedica sa evoluezi de la omul plin de reflexe conditionate, la omul care lupta cu reflexele, cautand voia lui Dumnezeu si poruncile Sale.
Da, e posibil, sa nu vezi decat de doua ori un om intr-o viata si totusi el sa fie cel caruia tu trebuie sa-i multumesti!
Calina este un astfel de om in viata mea!
Am vazut-o doar odata , acum, cred ca doi ani, era intr-o primavara si era in curtea casei ei, preocupata de stropitul pomilor. Era o femeie voinica, cu niste ochi minunati, albastri ca cerul, luminosi ca zile frumoase.
Am schimbat cateva vorbe, doar cateva , ea un pic retinuta de "tinuta mea", dar amabila, prietenoasa. Ar fi putut fi inceputul unei prietenii adevarate, cum adevarata a fost prietenia mea cu  Tanti Ileana de la Bozioru. Dar ne desparteau o multime de lucruri ...timpul...locul... viata cotidiana...
Calina mi-a influentat viata in bine!
A fost o taranca din Baragan. Aici s-a nascut, aici a trait, aici s-a maritat, aici, in Baragan, a construit trei case in care a locuit.
A fost un copil orfan, crescuta de mila, de invatatorul din sat. Acesta avea doua fete, exact ca in poveste si Calina a fost cenusareasa. Nu a mancat la masa cu ei decat cand s-a casatorit.Dar au crescut-o si pe ea si au inzestrat-o cand s-a maritat. Dorul de parinti a macinat-o viata intreaga...tanara umbla prin cimitir si curata crucile frecandu-le cu peria sa vada scrisul de pe ele... o cauta pe mama ei, pe tatal ei...
Candva la o inmormantare plangea: mama m-a lasat de mica/cainii nu m-au mancat/ strainii m-au incaltat si mi-au dat sa mananc...
Dar viata ei de orfan a facut-o si mai iubitoare... 
S-a maritat si a nascut patru copiii:doua fete si doi baieti si i-a iubit pe toti cu o iubire fara margini. Unul dintre baieti , Nicolae e... umarul pe care eu ma sprijin cel mai adesea. Dumnezeu l-a adus langa mine si pe mine langa el, ca sa ne fim sprijin in toate . Cu Nicolae am fost cand a murit fetita lui Andrei. Cu Nicolae si Mioara am fost cel mai adesea la cimitir la Grig . Cu Nicolae am fost in noaptea in care a murit mama mea.
Calina a fost un om minunat pentru ca minunat a stiut sa-si cresca copiii! 
Mi-a influentat viata in bine prin baiatul ei si prin nora ei. Daca ea nu ar fi stiut sa-i invete iubirea si respectul, daca ea nu ar fi fost o femeie si o mama buna, copiii ei s-ar fi pierdut prin hatisurile vietii si chiar daca ne-am fi gasit,poate doar ne-am fi salutat!
Asa... Calina mi-a dat un umar de prieten iar lui, o mana de care sa se prinda!
In seara de Bunavestire , eram acasa la Nicolae si Mioara. Nicolae in marea lui generozitate ma chemase sa mananc la ei peste, stiind ca eu nu sunt in stare sa gatesc pentru mine, cea atat de complicat. El, in bucatarie, pregatea masa, eu cu Mioara in camera de zi vorbeam , asteptand sa aerisesca camera in care urma sa mancam! Si vorbeam despre sarbatoare:
-O iubesc, atat de mult- spuneam-incat imi doresc sa mor de Bunavestire!
El a trecut pe hol, ducandu-i Dariei sa manance si m-a auzit!
Am mancat...am povestit ... si cand ma incaltam sa plec spre casa, exact atunci, i-a sunat telefonul
-Ce se intampla? Ii e rau? Vin imediat!
-Cui ii e rau? l-am intrebat amandoua...
-Mamei!Ce sa fac? 
-Schimba-te de trening si hai!
Am plecat in noapte, in mare viteza:
-Nana, va e frica?
-Nu, nu-mi este!
-Sa ne rugam sa fie voia lui Dumnezeu cu ea!
Si ne-am rugat!
Am gasit-o afara, sprijinita de doua persoane, pe un scaun... Cred ca l-a stiu ca a ajuns la ea!Am dus-o in casa , am intins-o pe pat si a intrat in coma...Ambulanta...Spital...
Calina a murit de fapt in seara aceia: de Bunavestire!Dumnezeu i-a darut ei acea zi minunata pentru plecarea la El. A fost o femeie vrednica ! Si a trait ultimii ani ai vietii ei in mare suferinta: diabet, rani care nu se mai inchideau... tensiune...inima bolnava...
Chinul ei s-a sfarsit , dar si bucuria ei pamanteasca! Ramane insa sa se bucure de cea Cereasca!Pentru ca nadajduiesc ca Dumnezeu ii va daruit Raiul Sau si ca Maica Domnului , care a chemat -o exact de ziua Buneivestiri , sa o mantuiasca!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu