miercuri, 3 decembrie 2014

Pelerin in Tara Sfanta- a treia zi -spre seara

Am intrat in Biserica din fata sfantului mormant. Nu am vazut nimic . Ochii mei erau orbiti de ceea ce vazusem dincolo...Abia in zile urmatoare, cand aveam sa revin, am vazut frumusetea si minunile bisericii. 



Acum ne-am inchinat si am plecat repede in acelasi loc! Intrarea in Sfantul Mormant.
Coloanele in stil corintic au ceva apasator in ele, ca si cand prinse atat de temeinic de pamant, trebuie sa ridici privirea  spre ferestele cu lumina... Este aici ceva apasator, oricat de frumos e, totusi e apasator , e trist...Numai ridicand ochii spre lumina  iti recapeti respiratia!


Ne-am asezat la poze langa stalpul de la intrare ... eu, Aurelia... Nuti... draga de Nuti ...Si uite asa am si amintirea de necontestat ca am fost!

si am plecat la drum...Spre Sion!Muntele Sion.Muntele Sion nu este propriu-zis un munte, ci un platou mai inalt, situat in partea de sud-vest a Ierusalimului Vechi, inclinat spre sud-est spre Valea Siloam, Valea Rinon si Valea Gheenei.
Psalmul 87.2-3 spune: „Domnul iubeşte porţile Sionului mai mult decât toate locaşurile lui Iacov. Lucruri pline de slavă au fost spuse despre tine, cetate a lui Dumnezeu!”





Muntele Sionului este situat în partea veche a Ierusalimului şi este un loc cu rezonanţă istorică, fiindcă Sionul este poate inainte de toate „Cetatea lui David”

 Un parinte pe care l-am cunoscut cand traia Grig mi-a pus in mana o carte, care avea sa fie prima mea carte de rugaciune si mi-a spus sa citesc Psalmul 50 si cand ne vom revedea sa-l explic. A fost tare greu, aproape la fel de greu ca acum...Cand am citit primadata
 “Fa bine, Doamne, intru bunavoirea Ta Sionului, si sa se zideasca zidurile Ierusalimului”am amutit. Cine era Sionul?Si ce anume sa explic?

Nici acum nu stiu, dar acum stiu cum sa caut...


"Sionul este Muntele in care se afla orasul Ierusalim. Dar aici nu este vorba de munte, nici de oras, ci este vorba de om care are mintea in cap, deci in partea cea mai inalta sau mai de sus a lui; de inima omului, care se afla ca si Ierusalimul in acest munte, adica in om, si in care inima se afla Templul sau Biserica lui Dumnezeu cu Altarul Domnului, unde se aduce jertfa de lauda dreptatii Lui Dumnezeu.
De aceea zice: “Fa bine, Doamne, intru bunavoirea TA Sionului”, adica, LUMINEAZA DOAMNE MINTEA MEA CA SA TE POT VEDEA PE TINE SI SA INTELEG SENSUL DUHOVNICESC AL INVATATURILOR TALE SI SA MA INCHIN TIE.
“Si sa se zideasca zidurile Ierusalimului” – INCONJOARA DOAMNE CU HARUL TAU INIMA MEA, CA SI CU UN ZID, CA SA NU MAI POATA INTRA VRAJMASUL CU SFATURILE LUI CA ATUNCI CAND ERA FARA ZID INCONJURATOR" -Spune Parintele Cleopa!
Acum urma sa urc Sionul real, nu pe cel duhovnicesc...



Muntele Sionului este locul pe care se aflata Basilica Benedictinarum Adormirii Maicii Domnului (Adormirea Maicii Domnului Abby) . În subsolul Bisericii există o statuie a  Maicii Domnului.Mi-a fost greu sa inteleg in acel moment ce legatura este intre Adormirea Maicii Domnului si acesta biserica. Abia venind acasa si citind am inteles:
In anul 1898, in cadrul vizitei in Tara Sfanta, cu ocazia sfintirii bisericii protestante inchinate Mantuitorului, Kaiser Wilhelm al II-lea a cumparat aceasta bucata de pamant, pe Muntele Sionului, oferind in schimb 120.000 de marci germane din aur sultanului Abdul Hamid al II-lea. Mai apoi, el a daruit locul Uniunii germane din Tara Sfanta.

Potrivit traditiei locale,se spune ca pe acest loc, foarte aproape de Foisorul , unde a avut loc Cina cea de Taina, a trecut la cela vesnice Maica Domnului. Acest eveniment ar fi dat manastirii numele actual, anume "Biserica Adormirii Maicii Domnului".

Arhitectul si constructorul Diocezei de Cologne, inginerul Heinrich Renard (1868–1928), a investigat locul in anul 1899, cu aceasta ocazie scotand la lumina ruinele vechii biserici bizantine inchinate Maicii Domnului. Bisericuta se numea "Hagia Sion".

Biserica Aghia Sion a fost zidita la inceputul perioadei bizantine, undeva intre anii 395 si 414, in vremea episcopului Ioan al II-lea de Ierusalim.Se sustine, potrivit traditiei ca , aceasta biserica a fost intemeiata de Apostoli.

Noi insa, ortodocsii nu sustinem acest lucru,noi stim ca in Gradina Ghetsimani, se afla Mormantul Maicii Domnul!

Misiunea de a zidi o mareata biserica, pe locul celei vechi, a fost incredintata arhitectului Teodor Sandel, membru al Ordinului Cavalerilor Templieri (cel din urma), cat si cetatean al Ierusalimului.

Piatra de temelia a fost asezata in ziua de 7 octombrie 1900, iar zidirea bisericii a durat numai zece ani. Uriasa basilica a fost sfintita in data de 10 aprilie 1910, de catre Patriarhul latin de Ierusalim.





De la biserica sunt doua scari în spirală care duc  la cripta. Cripta este o rotonda . În centrul criptei, înconjurat de şase piloni, este o sculptura a Sfintei Marii pe patul adormirii, făcuta din lemn de cireş si cu fata de fildes. Mie ... nu mi-a placut deloc!Mi-a fost teama sa spun , dar scriu acum, pe blogul meu! Mie chiar mi s-a parut o reprezentare groaznica a Maicii Domnului! Iarta-ma, Maica! Si iarta-ne!Mi-a placut Pieta , dar acesta , nu!

Mi-a placut insa ca am cantat

Iubi-Te-voi Doamne, vârtutea mea. Domnul este întărirea mea şi scăparea mea şi izbăvitorul meu...











Apoi am plecat grabiti spre Foisorul Cinei cele de Taina.
Locul savarsirii Cinei celei de Taina este imposibil de aflat din putinele detalii ale Evangheliei, acestea numind locul prin cuvinte foarte simple si generale.
 Istoricii considera ca actualul loc, care este cinstit drept "camara a Cinei celei de Taina", nu este cel autentic, cladirea in care se afla acesta fiind ridicata in secolul al XII-lea.
 In orice caz, cladirea se crede ca este ridicata peste sau in apropiere de originalul loc biblic.

Sub podeaua cladirii actuale se afla lespezi bizantine si romane care merg in timp pana in secolul al II-lea - minim. Este posibil ca ceea ce se cunoaste sub numele de "micuta biserica a lui Dumnezeu" existenta pe Muntele Sion in anul 130 - conform mentiunii lui Epifanie de Salamina - se afla pe acest loc.Pericolele si persecutiile din vremea secolului al II-lea au exclus posibilitatea crestinismului de a inaugura un nou loc sfant in zona. Dar, este logic faptul ca daca in anul 130, pe acest loc se afla deja o mica biserica, aceasta avea deja o importanta in istoria crestinismului de pana atunci. In acea vreme, aceasta zona a orasului era una foarte populata, astfel, este posibil ca un crestin instarit sa-si fi donat casa spre a fi folosita pe post de biserica.

Biserica de pe Muntele Sion din Ierusalim a fost reconstruita in secolul al IV-lea, imediat dupa incetarea persecutiilor. Aceasta era cunoscuta in acea vreme sub numele de "Biserica de sus a Apostolilor" - "de sus" se refera la inaltimea locului, probabil un etaj sau loc mai inalt.

Aceasta numire a bisericii, conform traditiei, se referea la "camera de sus" in care Apostolii erau adunati in momentul Pogorarii Sfantului Duh (Faptele Apostolilor 1, 13; 2, 1). Sfanta Traditie a localizat aceasta camara, aflata pe Muntele Zion, drept loc al Pogorarii Sfantului Duh inca din anul 348, odata cu mentionarea acestuia de catre Sfantul Chiril al Ierusalimului.
Cina cea de Taina - Camara din Ierusalim



In secolul al V-lea biserica era numita "Zion, Mama tuturor Bisericilor", tot in aceasta vreme avand loc si identificarea locului cu camara Cinei celei de Taina. Aceasta concluzie a parintilor a fost o urmare fireasca a credintei conform careia camara Cinei celei de Taina este totuna cu camara Pogorarii Sfantului Duh - ambele evenimente au avut loc intr-o "camara de sus".

Cina cea de Taina - istoria "camerei celei de taina"

Biserica de factura bizantina existenta pe acest loc a fost distrusa de un incendiu in anul 614, ca urmare a atacului persan. Dupa restaurare, aceasta a fost distrusa din nou in anul 965. Biserica se afla in ruine in momentul in care cruciatii au ajuns in Ierusalim. Biserica a fost aleasa de cruciati, alaturi de alte cateva locuri, pe post de resedinta a acestora, mai inainte de a ocupa definitiv orasul, in luna iulie a anului 1099.

Sursa http://www.crestinortodox.ro/biserica-lume/cina-de-taina-camara-ierusalim-67667.html




CINA CEA DE TAINA
EVANGHELIA DUPA MATEI

17. In cea dintai zi a Azimelor, au venit ucenicii la Iisus si L-au intrebat: Unde voiesti sa-Ti pregatim sa mananci Pastile?
18. Iar El a zis: Mergeti in cetate, la cutare si spuneti-i: Invatatorul zice: Timpul Meu este aproape; la tine vreau sa fac Pastile cu ucenicii Mei.
19. Si ucenicii au facut precum le-a poruncit Iisus si au pregatit Pastile.
20. Iar cand s-a facut seara, a sezut la masa cu cei doisprezece ucenici.
21. Si pe cand mancau, Iisus a zis: Adevarat graiesc voua, ca unul dintre voi Ma va vinde.
22. Si ei, intristandu-se foarte, au inceput sa-I zica fiecare: Nu cumva eu sunt, Doamne?
23. Iar El, raspunzand, a zis: Cel ce a intins cu Mine mana in blid, acela Ma va vinde.
24. Fiul Omului merge precum este scris despre El. Vai, insa, acelui om prin care Fiul Omului se vinde! Bine era de omul acela daca nu se nastea.
25. Si Iuda, cel ce L-a vandut, raspunzand a zis: Nu cumva sunt eu, Invatatorule? Raspuns-a lui: Tu ai zis.
26. Iar pe cand mancau ei, Iisus, luand paine si binecuvantand, a frant si, dand ucenicilor, a zis: Luati, mancati, acesta este trupul Meu.
27. Si luand paharul si multumind, le-a dat, zicand: Beti dintru acesta toti,
28. Ca acesta este Sangele Meu, al Legii celei noi, care pentru multi se varsa spre iertarea pacatelor.
29. Si va spun voua ca nu voi mai bea de acum din acest rod al vitei pana in ziua aceea cand il voi bea cu voi, nou, intru imparatia Tatalui Meu.
30. Si dupa ce au cantat laude, au iesit la Muntele Maslinilor.''

 (Matei 26, 17-30)








EVANGHELIA DUPA MARCU



12. Iar in ziua cea dintai a Azimilor, cand jertfeau Pastile, ucenicii Lui L-au intrebat: Unde voiesti sa gatim, ca sa mananci Pastile?
13. Si a trimis doi din ucenicii Lui, zicandu-le: Mergeti in cetate si va va intampina un om, ducand un urcior cu apa; mergeti dupa el.
14. Si unde va intra, spuneti stapanului casei ca Invatatorul zice: Unde este odaia in care sa mananc Pastile impreuna cu ucenicii Mei?
15. Iar el va va arata un foisor mare asternut gata. Acolo sa pregatiti pentru noi.
16. Si au iesit ucenicii si au venit in cetate si au gasit asa precum le-a spus si au pregatit Pastile.
17. Iar facandu-se seara, a venit cu cei doisprezece.
18. Pe cand sedeau la masa si mancau, Iisus a zis: Adevarat graiesc voua ca unul dintre voi, care mananca impreuna cu Mine, Ma va vinde.
19. Ei au inceput sa se intristeze si sa-I zica, unul cate unul: Nu cumva sunt eu?
20. Iar El le-a zis: Unul dintre cei doisprezece, care intinge cu Mine in blid.
21. Ca Fiul Omului merge precum este scris despre El; dar vai de omul acela prin care este vandut Fiul Omului. Bine era de omul acela daca nu s-ar fi nascut.
22. Si, mancand ei, a luat Iisus paine si binecuvantand, a frant si le-a dat lor si a zis: Luati, mancati, acesta este Trupul Meu.
23. Si luand paharul, multumind, le-a dat si au baut din el toti.
24. Si a zis lor: Acesta este Sangele Meu, al Legii celei noi, care pentru multi se varsa.
25. Adevarat graiesc voua ca de acum nu voi mai bea din rodul vitei pana in ziua aceea cand il voi bea nou in imparatia lui Dumnezeu.
26. Si dupa ce au cantat cantari de lauda, au iesit la Muntele Maslinilor.(Evanghelia dupa Marcu cap 14 12-26)

EVANGHELIA DUPA LUCA 

1. Si se apropia sarbatoarea Azimelor, care se chema Pasti.
2. Si arhiereii si carturarii cautau cum sa-L omoare; caci se temeau de popor.
3. Si a intrat satana in Iuda, cel numit Iscarioteanul, care era din numarul celor doisprezece.
4. Si, ducandu-se, el a vorbit cu arhiereii si cu capeteniile oastei, cum sa-L dea in mainile lor.
5. Si ei s-au bucurat si s-au invoit sa-i dea bani.
6. Si el a primit si cauta prilej sa-L dea lor, fara stirea multimii.
7. Si a sosit ziua Azimelor, in care trebuia sa se jertfeasca Pastile.
8. Si a trimis pe Petru si pe Ioan, zicand: Mergeti si ne pregatiti Pastile, ca sa mancam.
9. Iar ei I-au zis: Unde voiesti sa pregatim?
10. Iar El le-a zis: Iata, cand veti intra in cetate, va va intampina un om ducand un urcior cu apa; mergeti dupa el in casa in care va intra.
11. Si spuneti stapanului casei: Invatatorul iti zice: Unde este incaperea in care sa mananc Pastile cu ucenicii mei?
12. Si acela va va arata un foisor mare, asternut; acolo sa pregatiti.
13. Iar, ei, ducandu-se, au aflat precum le spusese si au pregatit Pastile.
14. Si cand a fost ceasul, S-a asezat la masa, si apostolii impreuna cu El.
15. Si a zis catre ei: Cu dor am dorit sa mananc cu voi acest Pasti, mai inainte de patima Mea,
16. Caci zic voua ca de acum nu-l voi mai manca, pana cand nu va fi desavarsit in imparatia lui Dumnezeu.
17. Si luand paharul, multumind, a zis: Luati acesta si impartiti-l intre voi;
18. Ca zic voua: Nu voi mai bea de acum din rodul vitei, pana ce nu va veni imparatia lui Dumnezeu.
19. Si luand painea, multumind, a frant si le-a dat lor, zicand: Acesta este Trupul Meu care se da pentru voi; aceasta sa faceti spre pomenirea Mea.
20. Asemenea si paharul, dupa ce au cinat, zicand: Acest pahar este Legea cea noua, intru Sangele Meu, care se varsa pentru voi.
21. Dar iata, mana celui ce Ma vinde este cu Mine la masa.
22. Si Fiul Omului merge precum a fost oranduit, dar vai omului aceluia prin care este vandut!
23. Iar ei au inceput sa se intrebe, unul pe altul, cine dintre ei ar fi acela, care avea sa faca aceasta?
24. Si s-a iscat intre ei si neintelegere: cine dintre ei se pare ca e mai mare?
25. Iar El le-a zis: Regii neamurilor domnesc peste ele si se numesc binefacatori.
26. Dar intre voi sa nu fie astfel, ci cel mai mare dintre voi sa fie ca cel mai tanar, si capetenia ca acela care slujeste.
27. Caci cine este mai mare: cel care sta la masa, sau cel care slujeste? Oare, nu cel ce sta la masa? Iar Eu, in mijlocul vostru, sunt ca unul ce slujeste.
28. Si voi sunteti aceia care ati ramas cu Mine in incercarile Mele.
29. Si Eu va randuiesc voua imparatie, precum Mi-a randuit Mie Tatal Meu,
30. Ca sa mancati si sa beti la masa Mea, in imparatia Mea si sa sedeti pe tronuri, judecand cele douasprezece semintii ale lui Israel.
31. Si a zis Domnul: Simone, Simone, iata satana v-a cerut sa va cearna ca pe grau;
32. Iar Eu M-am rugat pentru tine sa nu piara credinta ta. Si tu, oarecand, intorcandu-te, intareste pe fratii tai.
33. Iar el I-a zis: Doamne, cu Tine sunt gata sa merg si in temnita si la moarte.
34. Iar Iisus i-a zis: Zic tie, Petre, nu va canta astazi cocosul, pana ce de trei ori te vei lepada de Mine, ca nu Ma cunosti.
35. Si le-a zis: Cand v-am trimis pe voi fara punga, fara traista si fara incaltaminte, ati avut lipsa de ceva? Iar ei au zis: De nimic.
36. Si El le-a zis: Acum insa cel ce are punga sa o ia, tot asa si traista, si cel ce nu are sabie sa-si vanda haina si sa-si cumpere.
37. Caci va spun ca trebuie sa se implineasca intru Mine Scriptura aceasta: “Si cu cei fara de lege s-a socotit”, caci cele despre Mine au ajuns la sfarsit.
38. Iar ei au zis: Doamne, iata aici doua sabii. Zis-a lor: Sunt de ajuns.
39. Si, iesind, s-a dus dupa obicei in Muntele Maslinilor, si ucenicii l-au urmat.(Luca cap 22)

EVANGHELIA DUPA IOAN

1. Iar inainte de sarbatoarea Pastilor, stiind Iisus ca a sosit ceasul Lui, ca sa t
reaca din lumea aceasta la Tatal, iubind pe ai Sai cei din lume, pana la sfarsit i-a iubit.
2. Si facandu-se Cina, si diavolul punand in inima lui Iuda fiul lui Simon Iscarioteanul, ca sa-l vanda,
3. Iisus, stiind ca Tatal I-a dat Lui toate in maini si ca de la Dumnezeu a iesit si la Dumnezeu merge,
4. S-a sculat de la Cina, S-a dezbracat de haine si, luand un stergar, S-a incins cu el.
5. Dupa aceea a turnat apa in vasul de spalat si a inceput sa spele picioarele ucenicilor si sa le stearga cu stergarul cu care era incins.



Biserica de factura bizantina existenta pe acest loc a fost distrusa de un incendiu in anul 614, ca urmare a atacului persan. Dupa restaurare, aceasta a fost distrusa din nou in anul 965. Biserica se afla in ruine in momentul in care cruciatii au ajuns in Ierusalim. Biserica a fost aleasa de cruciati, alaturi de alte cateva locuri, pe post de resedinta a acestora, mai inainte de a ocupa definitiv orasul, in luna iulie a anului 1099.

Cina cea de Taina - Camara din Ierusalim

Actuala cladire in care se afla camara Cinei celei de Taina a fost construita de catre cruciati in secolul al XII-lea, ca parte atasata Bisericii Sfintei Fecioare din Zion. Aceasta camara este locul in care se inchina astazi pelerinii ajunsi pe aceste meleaguri sfinte.

Nu stiu care este adevarul istoric, stiu doar ceea ce spun evangheliile ...ca Domnul a cinat in Foisor cu apostolii!Cu dor a dorit sa manance cu ei inainte de patima Sa!Cu imensa iubire S-a daruit lor si noua pentru vecie, pana la sfarsitul veacurilor...
"a luat Iisus paine si binecuvantand, a frant si le-a dat lor si a zis: Luati, mancati, acesta este Trupul Meu.

23. Si luand paharul, multumind, le-a dat si au baut din el toti.
24. Si a zis lor: Acesta este Sangele Meu, al Legii celei noi, care pentru multi se varsa."Aici a fost prima liturghie!

"Nu se ştie locul precis unde era foişorul în care a mâncat Domnul Cina împreună cu ucenicii Săi. Dar, fără îndoială, foişorul – care după tradiţie ar fi fost în casa părinţilor lui Marcu Evanghelistul – a devenit prima biserică creştină din ceasul pogorârii Duhului Sfânt. În acest loc sfânt de pe Sion s-a săvârşit prima Liturghie de către Însuşi Iisus Hristos, Mântuitorul lumii. Aici s-a întemeiat prima comunitate apostolică, prima biserică creştină. Şi cum foişorul se afla în afara zidurilor cetăţii Ierusalim, se crede că această casă-biserică nu a fost distrusă de armatele romane în anul 70.

Sfântul Constantin cel Mare şi Sfânta Elena au înălţat în locul foişorului o biserică ortodoxă mare, pe care au distrus-o perşii în invazia lor din anul 614. Mai târziu, biserica Cinei de pe Sion a fost restaurată de călugării greci, sub egumenul Modest. Ajungând din nou ruină, cruciaţii, care cuceresc Ierusalimul în anul 1099, au înălţat o biserică numită “Sfânta Maria de pe Muntele Sion”, transformând-o în mănăstire catolică. În 1336, locul unde se afla biserica Cinei a fost închinat Vaticanului. În 1524 acest lăcaş a fost transformat în moschee, până după primul război mondial, când este din nou deschis pentru pelerinajul creştinilor din toată lumea. Alături de foişor se află o mică biserică catolică închinată “Sfântului Mântuitor”.

Ne apropiem de tainicul foişor de altădată. O clădire veche din secolul al XIV-lea, cu un etaj, construită în stil gotic. La parter se află în prezent o sinagogă, iar la etaj foişorul propriu-zis – o sală gotică sprijinită de coloane, lungă de 15 metri şi lată de 9 metri. O scară exterioară de piatră urcă până aici. Ne facem loc printre pelerini şi ajungem în această încăpere sfântă.

Desigur, interiorul nu mai are aspect vechi, de casă de epocă, nici caracter sacru de biserică creştină, în care se săvârşeşte dumnezeiasca Liturghie. Încăperea seamănă cu sala gotică de la Biserica Sfinţii Trei Ierarhi din Iaşi. Dar dincolo de istoria zbuciumată a acestui foişor creştin, dincolo de aspectul lui rece, european, specific clădirilor gotice, noi credem că aici, în locul acesta sfânt, a stat Mântuitorul la cină pentru ultima dată cu ucenicii Săi. Aici a mâncat Domnul Cina cu ucenicii Săi şi a întemeiat dumnezeiasca Liturghie şi taina Sfintei Împărtăşanii. Aici a săvârşit Hristos, Arhiereul cel Mare, prima Sfântă Liturghie pe pământ, prima împărtăşanie a Apostolilor cu Trupul şi scumpul Său Sânge. Aici a spălat Domnul picioarele obosite ale ucenicilor Săi, ca să ne înveţe pe toţi smerenia şi slujirea aproapelui."

(Arhimandrit Ioanichie Bălan, Pelerinaj la Mormântul Domnului, Editura Mănăstirea Sihăstria, 2010, pp. 92-94)

Pe mine m-a impresionat si m-am intors sa mai privesc odata totul si desi a trecut aproape o luna de atunci, inca imi amintesc cum arata in lumina serii acel loc si cum era inima mea plina de bucurie ca vad, ca simt , ca iubesc...







Am coborat apoi la mormantul regelui David... a sfantului David...



Sub Sala Cinei se afla o sinagoga multiseculara, dispusa de la nord spre sud. Mormantul se afla in partea de nord. Mormantul a cazut in ruina in 133 d.Hr., dar a fost descoperit intamplator in 1158 si este cinstit si astazi de crestini, evrei si musulmani.
Pe mormant se afla coroanele de argint din manuscrisele Torei, aduse in Israel din sinagogile din diaspora care au fost distruse in timpul holocaustului odata cu comunitatile de evrei. Evreii vin sa se roage la Mormantul lui David tot timpul anului, dar mai cu seama de Șavuot (Sarbatoarea saptamanilor), data mortii lui David.



Nu am reusit decat sa privim si doar sa demonstram ca suntem curajosi si noi, mici marturisitori! Ne- am inchinat cu toata opozitia evreilor aflati la rugaciune acolo, care vroiau sa ne opreasca sa ne inchinam. Ne- am inchinat, nu am atins nimic si am plecat. Regele David este al nostru pentru ca doar noi il intelegem in toate!Doar noi il citim cu atentie si il credem ! Ei, inca nu!  
Si am trecut pe langa statuia care-l reprezinta si ...parca spunea...Ajutorul meu eşti, ţie-Ţi voi cânta, că Tu, Dumnezeule, sprijinitorul meu eşti, Dumnezeul meu, mila mea.(psalmul 58)...

si....

1. Lăudaţi pe Domnul că este bun, că în veac este mila Lui. 
2. Lăudaţi pe Dumnezeul dumnezeilor, că în veac este mila Lui. 
3. Lăudaţi pe Domnul domnilor, că în veac este mila Lui. 
4. Singurul Care face minuni mari, că în veac este mila Lui. 
5. Cel ce a făcut cerul cu pricepere, că în veac este mila Lui. 
6. Cel ce a întărit pământul pe ape, că în veac este mila Lui. 
7. Cel ce a făcut luminătorii cei mari, că în veac este mila Lui. 
8. Soarele, spre stăpânirea zilei, că în veac este mila Lui. 
9. Luna şi stelele spre stăpânirea nopţii, că în veac este mila Lui. 
10. Cel ce a bătut Egiptul cu cei întâi-născuţi ai lor, că în veac este mila Lui. 
11. Şi a scos pe Israel din mijlocul lor, că în veac este mila Lui. 
12. Cu mână tare şi cu braţ înalt, că în veac este mila Lui. 
13. Cel ce a despărţit Marea Roşie în două; că în veac este mila Lui. 
14. Şi a trecut pe Israel prin mijlocul ei, că în veac este mila Lui. 
15. Şi a răsturnat pe Faraon şi oştirea lui în Marea Roşie, că în veac este mila Lui. 
16. Cel ce a trecut pe poporul Lui prin pustiu, că în veac este mila Lui. 
17. Cel ce a bătut împăraţi mari, că în veac este mila Lui. 
18. Cel ce a omorât împăraţi tari, că în veac este mila Lui. 
19. Pe Sihon împăratul Amoreilor, că în veac este mila Lui. 
20. Şi pe Og împăratul Vasanului, că în veac este mila Lui. 
21. Şi le-a dat pământul lor moştenire, că în veac este mila Lui. 
22. Moştenire lui Israel, robul Lui, că în veac este mila Lui. 
23. Că în smerenia noastră şi-a adus aminte de noi Domnul, că în veac este mila Lui. 
24. Şi ne-a izbăvit pe noi de vrăjmaşii noştri, că în veac este mila Lui. 
25. Cel ce dă hrană la tot trupul, că în veac este mila Lui. 
26. Lăudaţi pe Dumnezeul cerului, că în veac este mila Lui.


Si am plecat laudand pe Domnul, asa cum spune  sfantul David, atat de drag sufletelor noastre ! Si-mi amintesc ca am ramas datoare sa-le povestesc doamnei Nuti si Danei despre psalmul 50... ca si ele sa-l iubeasca si mai mult... dar asta e deja o alta poveste...


Am revenit la hotel. Am mancat si apoi m-am retras in camera. Simteam ca inima mea e atat de obosita incat se poate opri, dar nici ca m-ar fi durut! Am trait o zi in care chiar mi-as fi dorit sa plec Dincolo si nu atat pentru intalnirea cu toti cei dragi mie aflati acolo, cat pentru intalnirea cu El... Cel ce a facut cerul si pamantul...
Si gandul meu a plecat iarasi spre toti cei dragi care au ramas in tara,spre copiii mei, spre cei care imi poarta de grija cu rugaciunile lor, intai(nu stiu de ce, poate  pentru ca a fost cel mai entuziasmat de plecarea mea, spre un parinte pustnic in munti) si am scris un mesaj care povesteste ziua in cateva cuvinte. Acestea:Azi am parcurs Drumul Crucii, am urcat Golgota cel mai adesea ducand real, pe umar , o cruce un sfert din crucea Lui, desculta si plangand pentru pacate cumplite, pacate pentru care El S-a rastignit, dar si mai mult plangand asemenea femeilor mironosite pentru ceea ce El a trait. Azi L-am strigat Rabuni si desi L-am cautat la mormant nu L-am gasit , pentru ca aInviat iar, inviind un om nou in mine, un om care va iubeste pe toti cum nu stiam ca pot iubi. Si inca plang si inca rememorez o zi dureroasa, o zi  cat o viata!
Si Parintele mi-a raspuns repede aceste cuvinte pline de miez"...oamenii se silesc sa si adauge ani la viata...ignora faptul esential de a aduauga viata la ani... slava lui Dumnezeu pentru toate si binecuvantata sa fiti!"
Ma simteam atat de obosita incat am copiat mesajul meu si l-am trimis celor dragi care erau ingrijorati nestiind de zile bune nimic despre mine...si unii dintre ei au plans si au trait cu mine Golgota !
Am petrecut restul de seara cu Dana, apoi cand ea a plecat sa se intalneasca cu fetele,am stat cu Aurelia...Aveam atatea sa ne spunem si totusi simteam ca nimic nu mai are valoarea pe care o stiam,ca alte lucruri sunt importante cu adevarat si parca cu adevarat ma incredintam lui Dumnezeu , pentru ca doar El ma stie asa cum sunt si asa cum vreau sa fiu si ... si ma gandeam la sfintii incercand sa inteleg... dar despre asta in ziua ce urmeaza... a patra!










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu