miercuri, 17 decembrie 2014

Daniil

La multi ani, tuturor celor care poarta acest nume atat de frumos, numele a doi sfinti praznuiti si azi si maine! 
Era un timp, in care nu stiam sfintii! Eram o fetita slabanoaga , cu rochie rosie si ma jucam in tot timpul cu multimi de copii. De mana mea, lipit de mine ca o umbra, era un baietel cu ochi negri si gene lungi si intoarse. El era Danut!Am fost pentru Danut cel mai bun profesor, cel mai bun educator, cel mai bun prieten. Se ruga ca "fetita cu rochie rosie" sa vorbeasca cu el. Si eu vorbeam mandra de postura mea de fetita atat de adorata! L-am iubit ca o sora pe baietelul acela si acum imi este atat de drag, incat mi-se incalzeste inima gandindu-ma la el.
Peste ani am cunoscut un baiat care in urma unui accident auto , era imobilizat intr-un carucior cu rotile. Il chema tot Dan... Am impartit cu el adolescenta noastra de tineri niciun pic rebeli, doar un pic pletosi si inebuniti dupa blugi si muzica...Cand eram studenta in anul doi , am aflat ca a murit ...poate tot accident...poate sinucidere...inegrind inima mea pentru restul de timp...
Si au mai trecut cativa ani si intr-o zi am aflat ca voi fi mamica si , desi nu erau posibilitati sa afli sexul copilului inainte de nastere, am stiut din prima clipa ca va fi baiat si ca se va numi Dan...Grig i-a ales celalalt nume ... si el , baiatul meu se numeste Dan-Andrei.
Am de 29 de ani un alt Danut, langa inima mea ! Si il iubesc de mi-se rupe inima si devine caleidoscop cand ma gandesc la el.
Si stiu acum , ca el, desi repeta numele atat de frumos al unor baietei care au crescut langa inima mea, el, baiatul meu, poarta numele a doi mari sfinti ai bisericii noastre: Sfantul prooroc Daniil si sfantul Daniil Sihastru! Si-i rog pe sfinti sa-l intampine ei pe fiul meu, pentru ca inca nu-i stie si este doar vina mea!Si-i rog sa ma ierte ! Si ii mai rog sa mijloceasca la Dumnezeu pentru mantuirea tututor celor care poarta acest nume atat de frumos, vii sau adormiti!
La multi ani, dragilor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu