miercuri, 25 iunie 2014

Pelerinaj la Dorna Arini-Dupa Sfanta Liturghie 21 06 2014

Dupa Sfanta Liturghie de sambata am plecat spre manastirea Rarau.




Documentele vremii atesta ca la 1541, voievodul Petru Rares, aflandu-se in trecere pe aici cu domnita Ruxandra si incantat de farmecul peisajului, a hotarat sa ctitoreasca lacas de rugaciune si meditatie, drept multumire adusa lui Dumnezeu, pentru victoria ce-o repurtase impotriva hoardelor navalitoare ale tatarilor.

Ne-am inchinat Maicii Domnului si ne-am rugat...Icoana facatoare de minuni de la Rarau.


Apoi cineva ne-a dus la chilii si parintele Veniamin a venit afara sa ne spuna cateva cuvinte...



Vino azi şi-ascultă, frate, glasul dulce şi duios

ce te-ndeamnă să iei parte la Lucrarea lui Hristos! 

Vino, frate, fără teamă, vino şi nu-ntârzia,
Caci Hristos mereu te cheamă pentru mântuirea ta! 

Ai trăit destul în lume prin păcate rătăcit,
depărtat de orice bine şi mereu nefericit.

Domnul chiar acum doreşte să-I deschizi inima ta,
peste suflet să-ţi reverse pacea şi iubirea Sa! 

Ca să fii de-acum nainte credincios şi fericit,
un fiu nou, născut din Jertfa lui Iisus cel Răstignit. 
Cuvinte frumoase ne-a spus parintele staret Veniamin si cu iubire ne-a privit. Din cand in cand se intorcea spre mine si-mi spunea iar aceleasi lucruri care tin de zbaterea mea in lume... si ma privea cu iubire si intelegere deplina a unor lucruri tainice...


Am oprit apoi intr-o poiana si am mancat...




Atata verde...si ne-am intors prin verdele curat al paduri la...
heruvimii de la Dorna Arini






Biserica manastirii este din lemn de stejar si are un altar cu o absida poligonală, naosul fără abside și pronaosul – ultimele două fiind despărțite printr-un perete de lemn, iar pe latura sudică pridvorul, ale cărui coloane de lemn sculptate susțin o mică turlă. Acoperită cu șindrilă, construcția este împodobită la exterior cu brâie de sculpturi în lemn, dispuse în mai multe registre. Catapeteasma și mobilierul – sculptate cu motive florale, sunt tot din stejar. Pictura în stil bizantin este realizzata de o echipa de pictori coordonata de Valentina Petrescu .






 Am deja  locul meu in biserica!Este acesta!
Bunavestirea
Botezul Domnului
Izvorul tamaduirii
Rastignirea
Pogorarea Sfantului Duh, Inaltarea, Invierea...
Adormirea Maicii Domnului
Sfanta Treime
Catapeteasma din lemn de stejar impodobita cu icoane frumoase, in stil bizantin...
Si a inceput privegherea... vecernia mare cu litie








Seara şi dimineaţa şi la amiază Te lăudăm, Te binecuvântăm, Îţi mulţumim şi ne rugăm Ţie, Stăpâne al tuturor, Iubitorule de oameni, Doamne. Îndreptează rugăciunea noastră ca tămâia înaintea Ta şi nu pleca inimile noastre spre cuvinte sau cugete viclene, ci ne izbăveşte de toţi cei ce vânează sufletele noastre. Că spre Tine sunt, Doamne, Doamne, ochii noştri, şi întru Tine am nădăjduit;să nu ne ruşinezi pe noi, Dumnezeul nostru;




"Mântuieşte, Dumnezeule, poporul Tău şi binecuvântează moştenirea Ta, cercetează lumea Ta cu milă şi cu îndurări, înalţă fruntea creştinilor ortodocşi şi trimite peste noi milele Tale cele bogate; pentru rugăciunile Preacuratei Stăpânei noastre Născătoarei de Dumnezeu şi pururea Fecioarei Maria; cu puterea cinstitei şi de 
viaţă făcătoarei Cruci; cu ocrotirile cinstitelor, cereştilor netrupeşti Puteri; cu rugăciunile cinstitului, măritului proroc, înaintemergă-torului şi botezătorului Ioan; cu ale sfinţilor, măriţilor şi întru tot lăudaţilor apostoli Petru şi Pavel, Andrei, Iacov şi Ioan Teologul, şi ale tuturor sfinţilor apostoli; ale sfintei şi întocmai cu apostolii Maria Magdalena şi a tuturor sfintelor femei mironosiţe; cu ale sfinţilor sfinţiţi mucenici: Ignatie, Irineu, Ciprian şi Haralambie; a celor între sfinţi părinţilor noştri şi mari dascălilumii şi ierarhi: Vasile cel Mare, Grigore Teologul şi Ioan Gură de Aur;cu ale sfinţilor Atanasie, Chiril şi Ioan cel Milostiv, patriarhiiAlexandriei; cu ale celor între sfinţi părinţilor noştri: Nicolae al Mira-Likiei, Spiridon al Trimitundei şi Nectarie de Éghina – făcătorii deminuni; Fotie şi Nifon ai Constantinopolului, Grigorie Palamá, Marcu al Efésului, Varlaam şi Dosoftei ai Moldovei, Caliníc de la Cernica,Antim Ivireanul şi Grigorie Dascălul, mitropoliţi ai Ţării Româneşti şiale tuturor sfinţilor ierarhi;cu ale sfântului întâiului mucenic şi diacon Ştefan şi ale sfinţilor,mari mucenici: Gheorghe purtătorul-de-biruinţă, Dimitrieizvorâtorul-de-mir, Teodor Tiron, Teodor Stratilat, Mina şi Ioan cel Nou, ale doctori fără de arginţi şi cu ale tuturor sfinţilor bunilor biruitori mucenici; cu ale sfintelor Muceniţe Tecla, Anastasia, Varvara,Ecaterina, Tatiana, Marina, Filofteia şi a tuturor sfintelor muceniţe;cu ale preacuvioşilor şi de Dumnezeu purtătorilor părinţilornoştri: Antonie cel Mare, Pahomie, Macarie, Teodosie, Eftimie, Ioan Casian şi Sava cel Sfinţit – începătorii vieţii de obşte, cu alepreacuvioşilor Efrem şi Isaac din Siria, Maxim Mărturisitorul, IoanDamaschin, Teodor Studitul şi Simeon Noul Teolog; Antonie şiTeodosie de la Kiev, Serghie de la Radonej, Serafim de la Sarov,Nicodim de la Tismana, Paisie de la Neamţ şi Ioan Hozevitul; cu alecuvioşilor părinţi atoniţi: Atanasie, Nicódim şi Siluan; cu ale sfintelorMaria Egipteanca, Parascheva, Teodora de la Sihla şi a tuturorsfintelor cuvioaselor maici;cu ale sfinţilor şi întocmai cu apostolii împăraţi Constantin şimaica sa Elena, a Sfinţilor împăraţi Iustinian, Irina şi Teodora, adreptcredincioşilor stăpânitori: Olga, Vladimir şi Nicolae cu familiasa; ale binecredincioşilor domnitori: Ştefan cel Mare, Neagóe Basarab,Constantin Brâncoveanu cu fii săi şi cu ale tuturor sfinţilor , cu ale sfinţilor şi drepţilor dumnezeieşti Părinţi Ioachim şi Ana şi cu ale tuturor sfinţilor; rugămu-Te, mult-Milostive Doamne, auzi-ne pe noipăcătoşii, care ne rugăm Ţie şi ne miluieşte pe noi.

Daria a invatat sa mearga in Catedrala din Slobozia! Iacob insa a invatat sa mearga foarte sigur pe el,aici la Dorna Arini!







  Doamne Iisuse Hristoase,Dumnezeul nostru care ai binecuvantat cinci paini in pustie si ai saturat cu ele cinci mii de barbati,Insuti Doamne , binecuvinteaza painile acestea ,graul si untudelemnul inmultindu-le in tara acesta si in toata lumea Ta, iar pe credinciosii robii Tai, care vor gusta din ele ii sfinteste, caci Tu esti Cel ce binecuvintezi si sfintesti toate, Hristoase Dumnezeul Nostru si Tie slava inaltam impreuna si Parintelui Tau Cel fara de inceput si Preasfantului si Bunului si de viata Facatorului Tau Duh, acum si pururea si-n vecii vecilor. Amin!


E lunga privegherea! Asa ca din cand in cand am iesit afara... iar parintele stiind neputinta mea a deschis usa altarului si ca acum doi ani am amintirea acesta!ParinteleGavriil citind pomelnicele...




utrenia...

Doamne, cât s-au înmulţit cei ce mă necăjesc! Mulţi se scoală asupra mea; mulţi zic sufletului meu: ” Nu este mântuire lui, întru Dumnezeul lui!” Iar Tu Doamne, sprijinitorul meu eşti, slava mea şi Cel ce înalţi capul meu. Cu glasul meu către Domnul am strigat şi m-a auzit din muntele cel sfânt al Lui. Eu m-am culcat şi am adormit; sculatu-m-am că Domnul mă va sprijini. Nu mă voi teme de mii de popoare, care împrejur mă împresoară. Scoală, Doamne, mântuieşte-mă Dumnezeul meu; că Tu ai bătut pe toţi ce-mi vrăjmăşuiesc mie în deşert; dinţii păcătosilor ai zdrobit. A Domnului este mântuirea, şi peste poporul Tău, binecuvântarea Ta.



Copii si mamicile ascultau utrenia afara bucurandu-se de linistea serii si de frumusetea ei!
Daria facand fotografii


muscate "grase"
cercelusi ...




Evanghelia spre inchinare!















Ce buna a fost painea binecuvantata!



Era tarziu, aproape ora 23 cand s-a terminat slujba, dar noi abia asteptam o alta intalnire cu Parintele...Uneori ma gandesc cat sunt de obositi si totusi stau langa noi mai mult decat parintii dupa trup...
Am mers in camera, am adunat copii langa noi... Iacob si Daria s-au asezat in pat... noi il priveam pe Parinte intelegand ca trebuie sa ne bucuram de fiecare secunda...Ochiisorii lor il priveau fascinati ... din cand in cand pleoapele lui Iacob ii cadeau ... si iar deschidea ochii privindu-l... cum altfel? Parintele cu o seara in urma ne intrebase :
-Cum ziceati ca il cheama?
-Andrei Iacob -i-am zis
-Eu il pomenesc "Iacob"
Ce extraordinara poate fi legatura intre un preot care te pomeneste si tine! Dar , din pacate cat de rara e, cat de rara!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu