vineri, 27 iunie 2014

Pelerinaj Dorna Arini- duminica 22 iunie 2014

Iubesc diminetile de duminica si linistea din viata mea duminica! Nu suna telefonul,  toata suflarea stie ca eu sunt in biserica si nimeni nu e mai important decat ce se intampla in biserica si atunci , acele ore ale zilei sunt numai ale mele si eu le traiesc cu Dumnezeu.
M-am trezit cu mult inainte sa bata  clopotele! Si am iesit pe balcon, ca intre muscate sa imortalizez clopotnita!
si curtea...
si Sfanta Biserica...

usa sfantului altar...
trandafirii in multe culori, parca rasariti in piatra...
si panselutele micute, delicate 

si minunea de trandafir roz ca o fetita mica
panselute... trandafiri...panselute...
si am intrat in biserica unde deja parintele se pregatea de citirea Acatistului Mantuitorului nostru Iisus Hristos









Dupa care a inceput Sfanta Liturghie
















Extras din predica parintelui Gavriil cu mentiunea ca predica a avut loc in final si cu scuzele ca nu am notat exact cuvintele Parintelui!

"1Şi când a sosit ziua Cincizecimii, erau toţi împreună în acelaşi loc.2.Şi din cer, fără de veste, s-a făcut un vuiet, ca de suflare de vânt ce vine repede, şi a umplut toată casa unde şedeau ei.3.Şi li s-au arătat, împărţite, limbi ca de foc şi au şezut pe fiecare dintre ei.4.Şi s-au umplut toţi de Duhul Sfânt(Faptele Apostolilor cap 2)
Astazi in Biserica lui Hristos sarbatorim toti Sfintii Romani. Neamul nostru e preluat astfel de Biserica!
Ne bucuram ca avem in ceruri sfinti romani!
Si am sa va spun niste versuri... unele din cele mai frumoase versuri din lume!
"Mamă!/ Ce vis frumos am avut aseară! Se făcea că poporul român era demn/ Voievozii circulau nestingheriţi prin istoria noastră.// Iar dacă vreun străin cu suflet hain/ Se apleca spre inima unui copil/ Ca să i-o otrăvească/ Repede cobora de pe cruce un martir/ Şi-l săruta pe frunte/ Redîndu-i lumina cea dintîi.// Ce vis frumos am avut, mamă!/ Se făcea că poporul român era demn."
Vom vorbi astazi despre voievozi, martiri si copii. In aceste vremuri cand fiecare trebuie sa se pregateasca pentru Inviere, acest lucru trebuie sa fie temelia pentru noi: copii sa-si iubeasca parintii si profesorii, Biserica si sa-si intemeieze o familia crestina, sfanta.
Centram viata noastra ca neam ul cel mic si neamul cel mare. Un scriitor povesteste ca  atunci cand era tanar,era in tramvai si cineva l-a calcat pe picior:
-Daca imi dai o fisa iti spun si cate kilograme ai! -i-a spus.
Astazi... daca il calci din greseala pe picior, omul iti raspunde cu o injuratura!
Cei sapte ani de acasa!
Straduiti-va sa aveti fata zambitoare, departati-i pe copiii vostrii de violenta, invatati-i sa zambeasca la orice incercare . Trebuie sa-i invatati sa aibe rusine de oameni si frica de Dumnezeu!
"Repede cobora de pe cruce un martir/ Şi-l săruta pe frunte/ Redîndu-i lumina cea dintîi"
Au trecut 20 de ani de la Revolutie si vreau sa intelegeti legatura dintre voievozi si ultimul voievod al neamului nostru, Parintele Iustin Parvu!
Sa-i cautati intre preoti!
Vor fi 300 de voievozi ! Am incredere ca Dumnezeu va trimite neamului nostru, acestei tari, 300 de stalpi si-i vei cunoaste daca te vei ruga si vei merge in manastire!
Ioan Iacob Hovezitu..."Pe cei slabi să-i întărim, iar pe cei vicleni să-i ocolim"
Ioanichie Balan"Taceti din gura si rugati-va lui Dumnezeu. Si Dumnezeu, pentru credinta poporului si a dumneavoastra, o sa va dea tot ce va trebuie, numai cat trebuie, nu mai mult, cat trebuie, si e suficient."
Iustin Parvu 'Singurul care rabda frigul si nedreptatea e poporul roman"
Am incredere ca generatia noastra incepe sa se scuture de pacat. Sangele martirilor a lucrat , ne-am umplut de credinta , sa incepem deci sa luptam impotriva intunericului.
Neamul romanesc , cred ca va avea menirea lui in acesta lupta! Are monahi, preoti si maici care pot sa-si traiasca viata in Lumina lui Hristos.
"Eu însă mi-am oprit dintre Israeliţi şapte mii de bărbaţi; genunchii tuturor acestora nu s-au plecat înaintea lui Baal şi buzele tuturor acestora nu l-au sărutat!"(Regii III cap 19)
Nu am canonizat  decat putini sfinti, pentru ca viata traita in Hristos e o viata ascunsa , dar care se vede prin traire. Biserica e vie! Oamenii vin in fata lui Dumnezeu, ei nu-si pun nadejdea decat in Dumnezeu... 
Avem troiţe sfinte, altare şi icoane
Şi candeli ard cu mii de pâlpâiri;
Avem atâtea lacrimi şi prigoane
Că ne e plin pământul de martiri.(Radu Gyr)
Sa infrumusetam lumea lui Dumnezeu !Rabdarea, iubirea si jertfa stau la temelia neamului nostru, ele trebuie sa fie poruncile pe care trebuie sa le indeplinim, noi, neamul nostru romanesc!
Politicienii nostrii au fost la Istambul si au zis "aici au murit in inchisoare martirii nostrii!" dezicandu-se de sfintii martirii brancoveni.
Voievozii nostrii sunt in manastiri!Imi iubesc neamul, avem trecutul nostru, avem martirii nostrii, fiecare neam are menirea sa...
Sfantul Neagoe Basarab"  Omul parcurgand drumul Golgotei, atunci intelege ca  nu e departe de Dumnezeu!"
Mihai Viteazul"Eu nu am avut nicio suparare din partea turcilor, dar vazand bietul crestin m-am ridicat..." deci pentru bietul crestin oprimat s-a ridicat la lupta sfantul Mihai Viteazul...
Gandul trebuie sa fie la voievozi , la martiri  si la pregatirea pe care fiecare trebuie sa o faca, pentru ca este o lupta sa-l scoata pe Iisus din inima, sa taie radacinile si sa acopere cerul! Radacinile noastre sunt traditiile noastre..."Avem troiţe sfinte, altare şi icoane"
Eu cred in generatia noastra, asa plapanda si fara puteri cum pare a fi! Harul ne va inunda si ne va ajuta sa nu ne rusinam ..."Mamă!/ Ce vis frumos am avut aseară! Se făcea că poporul român era demn/ Voievozii circulau nestingheriţi prin istoria noastră.// Iar dacă vreun străin cu suflet hain/ Se apleca spre inima unui copil/ Ca să i-o otrăvească/ Repede cobora de pe cruce un martir/ Şi-l săruta pe frunte/ Redîndu-i lumina cea dintîi.// Ce vis frumos am avut, mamă!/ Se făcea că poporul român era demn."



Sunt predici dupa care chiar nu mai sunt cuvinte de spus! Atata doar , te bucuri ca Dumnezeu a adus in viata ta astfel de predicatori...barbati din cei 7000 de barbati ai lui Dumnezeu, barbati care nu si-au plecat genunchii lui Baal!















Sus sa avem inimile!














Parintele a facut rugaciuni ...
ne-a stropit cu aghiazma...



a vorbit iar cu noi...
-Parinte, sa mai vorbim putin!
-Mai! Am vorbit de atatea ori! Voi chiar nu va saturati?
-Nu ,Parinte!
Ne-a binecuvantat iar... Il asteptau alti fii duhovnicesti... parintele e tare iubit de lume. Oriunde ar merge, lumea il va urma si de peste tot, va culege alte suflete...
Voievozi prea putin cunoscuti ai neamului nostru...

Avem o ţară unde au stăpânit odată

Vitejii daci, bărbaţi nemuritori.
Şi unde stau de veacuri laolaltă,
Izvoare, văi şi munţi cu fruntea-n zări.

Barbati nemuritori...


Am plecat de la Dorna Arini !Am lasat hotelul care ne-a fost casa ...

si biserica in care ramanem in rugaciunea parintelui si astfel nu plecam atat timp cat parintele e acolo!


din goana masinii am mai salutat odata campul cu brazi...






Sihastria Rarau...




















-Nana, faceti o fotografie la floarea acesta galbena!
-Cu placere!
Avem troite sfinte... Dar despre restul ...in alta zi... promit! Acum va las doar fotografiile!



















INAPOI!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu