miercuri, 4 iunie 2014

Manastirea Bujoreni si bucuria intoarcerii mele la manastire

Sunt locuri pe  care le porti in suflet. Poti sa nu mai ajungi acolo niciodata dar nu uiti cum aratau, ce sentiment ai trait in locul acela, cum arata iarba, cum erau florile, cum era cerul... 
Stiu exact cum arata usa prin care a iesit parintele Gavriil la Dorna Arini sa ne binecuvinteze la plecare!
Imi amintesc trandafirul galben din mijlocul curtii de la Lainici!
Stiu cum arata la orice ora din zi sau noapte, pe ploaie sau in soare , in lumina sau intuneric, locul in care e aghiazmatarul la Closca!
Revad oricand vreau poiana de la Jiet in care se inalta intre brazi biserica ctitorita de parintele Vasile!
Asa este pentru mine si Manastirea Bujoreni.Inchid ochii si sunt acolo, privind printre brazi, frumusetea de biserica, cu turla plina de ingeri!
Si pajistea perfecta cu iarba tunsa egal, parca niciun fir mai inalt decat cel care creste alaturi...
Am regasit aleile asa cum le stiam, doar ca acum, in ghivecele pe care atunci le puneau,erau muscate...
iar in locul lalelor erau trandafiri in toate culorile si petunii si micsunele...si garofite mici...
Parintele Alexie ne astepta, asa cum un parinte isi asteapta fii.
-Ati mancat? ne-a intrebat 
-Da, parinte, am avut la noi  mancare !
-Nu are nimic, haideti la masa...
Am urcat cu totii la trapeza si masa s-a umplut imediat de mancare pentru toti pelerinii.Am mancat mult, mancare buna, binecuvantata... sarmale in foi de vita, ciorba ...

 si cea mai buna zacusca din viata mea!Toamna vine la manastire, mama unui parinte si la Bujoreni se face zacusca din... 600 de kg de vinete!

Florile isi leganau  capetele peste marginile ghivecelor...



pe alei pelerinii isi gaseau odihna duhovniceasca langa sfintitii  calugari.O caruta cu flori intre brazi argintii...


Am  mers in biserica si ne-am inchinat Maicii Domnului


Am mers si am mai mangaiat un trandafir... Asa cum spune Julia  Ziav "Atat de fraged...eterna floare a pretuirii...trandafirul,efemer ca omul..."
am mai privit biserica...


Am petrecut seara in biserica la vecernie si apoi priveghere...






Noaptea venea peste noi si aducea  pacea lui Dumnezeu






„Apărătoare Doamnă, mulţumiri pentru biruinţă, izbăvindu-ne din nevoi aducem ţie, Născătoare de Dumnezeu, noi robii tăi. Ci ca ceea ce ai stăpânire nebiruită, slobozeşte-ne pe noi dintru toate nevoile, ca să strigăm ţie: Bucură-te Mireasă, purururea Fecioară!“



Am dormit in pod!Aproape de ingeri si primul gand lumesc, dimineata a fost sa desfac geamul si sa fotografiez biserica
Mi-am cautat in curte trandafirul galben
Si am plecat la spovedit! Iubesc momentul spovedaniei la parintele Alexie.  Si acolo simt ca Dumnezeu ma iubeste!





Alaturi de mine, prietenii din grup asteptau nerabdatori sa se spovedeasca. Dar nu numai parintele Alexie spovedeste la Bujoreni! Toti parintii care au duhovnicia, spovedeau asezati pe banci in jurul bisericii.Il priveam, printre muscate, pe parinte spovedind si ma bucuram ori de cate ori il vedeam ridicand mainile si punandu-le pe capetele prietenelor mele. Radea plin de ingaduinta si iubire! Si asta ma facea sa fiu mai curajoasa, gandind ca chiar daca oamenii nu ma vor ierta, Dumnezeu o va face oridecate ori voi regreta pacatul care ma indeparteaza de EL ! 

A fost Sfanta Liturghie!


1. Acestea a vorbit Iisus şi, ridicînd ochii Săi la cer, a zis: Părinte, a venit ceasul! Preaslăveşte pe Fiul Tău, ca şi Fiul să Te preaslăvească.
2. Precum I-ai dat stăpînire peste tot trupul, ca să dea viaţă veşnică tuturor acelora pe care Tu i-ai dat Lui.
3. Şi aceasta este viaţa veşnică: Să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, şi pe Iisus Hristos pe Care L-ai trimis.
4. Eu Te-am preaslăvit pe Tine pe pămînt; lucrul pe care Mi l-ai dat să-l fac, l-am săvîrşit.
5. Şi acum, preaslăveşte-Mă Tu, Părinte, la Tine Însuţi, cu slava pe care am avut-o la Tine, mai înainte de a fi lumea.
6. Arătat-am numele Tău oamenilor pe care Mi i-ai dat Mie din lume. Ai Tăi erau şi Mie Mi i-ai dat şi cuvîntul Tău l-au păzit.
7. Acum au cunoscut că toate cîte Mi-ai dat sînt de la Tine;
8. Pentru că cuvintele pe care Mi le-ai dat le-am dat lor, iar ei le-au primit şi au cunoscut cu adevărat că de la Tine am ieşit, şi au crezut că Tu M-ai trimis.
9. Eu pentru aceştia Mă rog; nu pentru lume Mă rog, ci pentru cei pe care Mi i-ai dat, că ai Tăi sînt.
10. Şi toate ale Mele sînt ale Tale, şi ale Tale sînt ale Mele şi M-am preaslăvit întru ei.
11. Şi Eu nu mai sînt în lume, iar ei în lume sînt şi Eu vin la Tine. Părinte Sfinte, păzeşte-i în numele Tău, în care Mi i-ai dat, ca să fie una precum sîntem şi Noi.
12. Cînd eram cu ei în lume, Eu îi păzeam în numele Tău, pe cei ce Mi i-ai dat; şi i-am păzit şi n-a pierit nici unul dintre ei, decît fiul pierzării, ca să se împlinească Scriptura.
13. Iar acum, vin la Tine şi acestea le grăiesc în lume, ca să fie deplină bucuria Mea în ei.
Evanghelia dupa Ioan XVII -1-13




Nu am reusit sa fac fotografii in timpul sfintei liturghii, desi au avut  binecuvantarea parintilor de la Bujoreni. Dar pentru asta ar fi trebuit sa merg mai in fata, iar biserica era plina de credinciosi .Am preferat din comoditate sa raman in spate ...Promit insa ca la urmatoarea liturghie la care  voi participa la Bujoreni, sa fiu mai putin egoista si sa impart cu voi momentele.
Dupa sfanta liturghie si miruit, am mers in curtea manastirii si am participat la slujba de maslu.
Prietenii mei erau mai multi! 
Am cunoscut la Bujoreni trei doamne. Prietene de pe facebook si una din doamne cititoare a blogului. Doamnele au venit special sa ne intalneasca! Si sa fie in rugaciune cu noi! Multumesc, doamna Maria! Cuvintele spuse m-au facut sa scriu acest articol pe care in cateva minute il voi posta!
Stiu, din fericire stiu, ca nu toti cititorii mei sunt ... dintre admiratori! Dar repet! Nimeni nu sileste pe nimeni sa citeasca.Eu scriu pentru ...stie Dumnezeu pentru cine!

Am mancat ... am strans vasele... le-am spalat...noi grupul din Slobozia!Era ora 14 si parintele Alexie inca spovedea langa biserica.Ne-am apropiat sa ne luam la revedere de la sfintia sa! Si l-am inconjurat strivindu-l parca in zambetele si bucuria noastra!Si Parintele purtand epitrahilul albastru  ca cerul Bujorenilor, ne-a miruit iar si ne-a inchinat pe crestetul capului .
Am dat ocol curtii, am mers la biserica cea noua pe care cu ajutorul lui Dumnezeu o vor sfintii anul viitor...



In iarba un fluture se odihnea fara nici teama...



in absida Maica Domnului si Domnul nostru Iisus Hristos inaltandu-se la Dumnezeu Tatal


Nu ne venea sa plecam desi bagajul era in masina...

Am revenit in curte sa mai vad odata...

Sa ma mai asez alaturi de trandafirul galben efemer ca si mine...
Nadajduiesc sa revin cu ajutorul lui Dumnezeu, pentru rugaciunile Parintelui Alexie si ale  sfintilor slujitori de la Bujoreni care au spus ca ma asteapta oricand, nici macar nu trebuie sa anunt ca ma duc! Ei ma asteapta! Si eu am vazut cat de minunat e sa stii acest lucru!
 La mama, la copii mei, la Closca , la Dorna Arini si  la Bujoreni pot merge oricand! Nu trebuie sa anunt sa ma primeasca!Acolo  ma primeste oricand!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu