miercuri, 23 aprilie 2014

In asteptarea zilei in care il praznuim pe Sfantul Gheorghe

"Ca un izbăvitor al celor robiți și celor să­raci ocrotitor, celor bolnavi doctor, con­­­ducătorilor ajutător, purtătorule de biruință, Mare Mucenice Gheorghe, roagă pe Hris­tos Dum­nezeu să mântuiască sufletele noastre."


Era un timp in care sfantul Gheorghe era un tanar frumos,asezat pe un cal alb si  care omora cu sulita un balaur in icoana.
Din iubire pentru Grig, intr-un an i-am cumparat acea icoana,icoana pictat pe lemn, cu foita de aur...asa , sa aibe si el icoana sfantului al carui nume il purta. Dar nu-l cinsteam pe sfant! Il cinsteam pe Grig pregatind bucate  bune pentru colegii de serviciu si prieteni. De multe ori sarbatoarea era in Postul cel Mare , dar asta nu schimba de niciun fel meniul nostru foarte bogat in salate si fripturi...Din icoana frumoasa , sfantul ne privea poate gandindu-se cum ne-ar fi daca ne-ar alerga ca pe balaur!
Dar ne-a ingaduit asa, an de an, poate stiind ca intr-o zi lucrurile se vor schimba.
Nu-mi amintesc multe lucruri din viata noastra. Nu-mi amintesc cadourile pe care i-le-am dat...vag imi amintesc prietenii cu care petreceam, dar nu aniversarile an de an, unde mergeam...restaurante ...
Intr-un an, in 2006, am fost in Grecia si am petrecut acolo ziua lui, adica ziua in care e praznuit sfantul Gheorghe,zi care a coincis cu Pastele. Imi amintesc cu toata ziua de sambata a privit de pe balconul camerei de hotel cum intr-un rotisor , pe trotuar se frigea un miel... si cat de nerabdator era sa manance. Nu-i convenise deloc plecarea noastra de acasa in ziua de Paste, dar pentru ca ma rasfata,iar eu fusesem foarte bolnava , a acceptat sa plecam...In ziua de Inviere am fost la biserica, de fapt langa biserica si am ascultat slujba  o buna parte din noapte, apoi am dormit, am mancat micul dejun si am mers pe plaja. Era atat de frumos! Deja nisipul se incalzea, un copilas frumos ca un inger se juca alaturi cu galatelele de nisip...Copiii nostri, deja mari, adolescenti cuminti priveau marea si vapoarele din larg... Am mers apoi cu Ruxandra, iarasi in biserica in care preotul slujea a doua Inviere!Nu stiam ca asta este, dar am fost foarte surpinsa ca se slujea in mai multe limbi!Si am retinut momentul, pana si pe preot mi-l amintesc spunandu-mi cu iubire in limba romana "Adevarat a Inviat!"
Apoi am mancat de pranz la restaurant, eu am comandat miel...au ras de mine cand am vazut ca bucata mea de miel a costat cat portiile lor de carne de porc...Era frumos, altcineva sa te serveasca in ziua de Paste si tu sa nu ai decat preocuparea de a fi frumos si binedispus...
Au trecut ani si ziua aceea, cu linistea ei, cu iubirea pe care ne-o aratam in gesturi marunte dar si mari, in renuntarea la propriu confort pentru ca celui de alaturi sa-i fie bine, ziua aceea , cu caldura si culoarea ei albastru-  auriu a ramas una din cele mai frumoase zile ale celor 23 de ani petrecuti impreuna.Parea ca am reusit sa invingem raul!Sa-l omoram ca pe balaurul de la picioarele Sfantului Gheorghe!
Dar cat ne insealam!Viata noastra nu se schimbase deloc.Eram la fel de ratacita, la fel de prinsa de proiecte mele, de patimile mele.Si intr-o clipa Grig a murit!Inainte ca noi sa-l cunoastem pe sfantul Gheorghe si sa aflam ca ne este ocrotitor al familiei, ca si sfantii Dimitrie.
Nu stiu cum ar fi fost  acum ziua acesta, daca am fi petrecut-o impreuna! Nici macar copiii nu-i am alaturi. Sunt singura intr-un vartej de ura a unor persoane  carora nu le-am facut niciun rau.Sfintii parintii ma invata sa spun ca nu sunt nimic decat o sluga nevrednica,  ca asta merit si spun, dar inca mai cred ca Dumnezeu ne vrea fericiti, ca vrea sa ne respectam si sa ne iubim!Nu cred in dreptul nimanui de a ma umili si intrista!Nu cred! Cred in iubirea fara margini a lui Dumnezeu, in iubirea sfantului Gheorghe si mai cred ca daca Grig ar trai in acesta lume, eu as fi fost protejata de toate aceste lucruri!Dar ... e crucea pentru toate acele lucruri pe care le stiu si nu le mai stiu, dar mi-le asum!
Am pregatit coliva pentru sfantul Gheorghe! O coliva mare intr-un vas verde frumos. Si i-am pus trandafiri din zahar candel! Si i-am pus iubire !Si rugaciune! Ca sfantul sa ne ierte si sa mijloceasca pentru dragul meu, Gheorghe, un Rai frumos!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu