vineri, 14 martie 2014

Lenjerii de pat

De cateva zile ma chinui sa finalizez curatenia in casa si sa pun pe pat exact acea lenjerie care imi place... Un pic mai devreme  trageam peste pilota cearsaful proaspat calcat...intins...sa fie cat mai frumos si cat mai bine pus pentru somn odihnitor...Si dintr-odata mi l-am amintit pe parintele Rafael zicand:
-Purtam prea mult de grija acestui trup muritor, acestui hoit!
E cald in casa mea, dar daca Dumnezeu in noaptea acesta imi cere sufletul , nu stiu daca am cativa banuti sa platesc vamile!
O doamna pe care o stiu din biserica, din cand in cand vine si-mi cere sprijinul pentru cate un caz social. De data acesta, cazul este acesta: intr-o familie sunt cinci persoane si un bebe in burtica mamei,deci doi batrani, sot si sotie, fiul acestora impreuna cu sotia si fetita lor de 3 ani.
Situati la marginea saraciei , a experientei umane, cei doi barbati:tata si fiu, alcoolici si abrutizati le bat pe ele,  pe sotie si nora, pe mama si sotie. Singura care inca nu e lovita este fetita, Andreea. Motivul? Nora e o biata tanara crescuta in institutiile statului de mica, cu un usoara intarziere mintala, cuminte si dulce in nevinovatia ei , insarcinat in 4-5 luni.Si ei, barbatii nu vor copilul!Si pentru ca nu a acceptat sa faca avort, vor sa o "ajute" ei cumva.Martor la toata teroarea aceasta e  fetita de numai 3 ani, Andreea,un copil perfect sanatos! O floare trimisa de Dumnezeu pentru ca iadul in care traiesc cu totii sa aibe  un pic de culoare si viata.
Nu au unde dormi in liniste. Din senin , dupa ce barbatii consuma alcool se napustesc cu pumnii, picioarele, cutitele pe ele, pe femei si ele , batute, maltratate luand-o cu ele pe Andreea, fug ...in ger, in ploaie,in noapte ...
Am incercat sa rezolv cumva institutional dar ele sunt inca acolo, speriate, flamande , in ghearele demonice ale unor barbati care ar trebui sa le ocroteasca...Si nici nu am mare speranta ca se va rezolva...Si timpul trece si pericolul de a-le ucide este tot asa de mare...
Oare cand au mancat ultima data , nu pe saturate ci asa...un pic cat sa uite de foame?
Oare cand s-au spalat ultima data?
Oare cand au dormit ultima data somn odihnitor intr-un pat curat?
Ce viseaza un copil victima a violentei?
Ce viseaza o mama care poarta in pantecele ei un prunc?
Ce viseaza o femei in varsta batura de sot si de fiu?
Ce viseaza oare cei care sunt tortionari?
Iar eu ...intind frumos lenjeria de pat ca somnul meu sa fie lin!
Nu am puterea sa ma lepad de duhul lumii! Nu am puterea sa ies pe usa si sa merg dupa ele.Si e in ele chipul lui Dumnezeu frumos, bland...Iar ei , saracii, nefericitii, inecati de diavol in rautate se rasucesc pe marginea abisului. Si daca mi-as incorda auzul  as auzi cum Cineva spune:
-Si pentru ei, m-as rastigni iar.
Sa ne rugam pentru ei, ca Dumnezeu  sa-i ajute sa se transforme precum talharul de pe cruce, sa se indrepte si sa scape de bezna in care traiesc.Constantin si Marius!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu