luni, 24 februarie 2014

Schitul Closca in Duminica Infricosatoarei Judecatii

Da, iubesc atat de mult sfintele slujbe incat din morti ma voi scula cand vor bate clopotele anuntand inceputul slujbei...
Desigur, ma rasfat! Nu este dupa mine, totul este cum vrea Dumnezeu, dar Dumnezeu vrea sa mergem in casa Lui pentru a fi partas al Sfintelor Taine!
Stiti, va spuneam ca nu ma simt prea bine! O multime de complicatii au aparut in timpul din urma si am avut cateva zile in care am umblat confuza prin casa si prin lume. Dar am convingerea ca atunci cand i-am spus duhovnicului meu , Dumnezeu insusi m-a auzit si m-a ridicat din pat!
Si am plecat dimineata la ora 5.30 spre schitul Closca!Drumul nu e lung si acum in prag de primavara e chiar mai usor de parcurs..Si e placut sa mergi la drum cu oameni carora nu le este indiferent ce faci, cum te simti...Iuliana, Pangratia, Maria, Lucretia...si acolo maica Mina asteptandu-te cu iubire!Si sora Elena fragila ca un abur ...Si Macrina emotionata si inca stinghera...
Mi-e draga biserica!Mi-e draga curtea plina de pamant sfintit de rugaciunile calugarilor , pamant prin care iarba verde arata a iarba de acasa!
Mi-e draga biserica!Si mi-e drag cand   traiesc utrenia de la prima rugaciune la ultima






"Citirea Sfintei Evanghelii este partea principala a Slujbei Utreniei. Duminica se citeste una din cele 11 Evanghelii ale Invierii pentru ca duminica este ziua inchinata comemorarii Invierii. Citirea evangheliei se face din partea de miazanoapte a Sfintei Mese preotul inchipuind acum pe ingerul care a vestit femeilor mironosite Inviere, sezand pe piatra rasturnata a mormantului. Evanghelia este citita dinauntrul altarului, langa Sfanta Masa care inchipuie Mormantul Domnului, iar nu dintre Sfintele Usi, in vazul multimii din biserica, deoarece Invierea nu este cunoscuta inca decat femeilor mironosite. La sarbatorile din cursul saptamanii, Evanghelia este citita dintre usile imparatesti (ca la Liturghie) deoarece atunci preotul il reprezinta pe Mantuitorul Insusi, vorbind in fata multimilor, inainte de patima si Invierea Sa.

Scoaterea Sfintei Evanghelii in mijlocul Bisericii la Utrenia de duminica inchipuie aratarea Domnului dupa Invierea Sa si vestirea Invierii la toata lumea. De aceea se canta acum: “Veniti toti credinciosii sa ne inchinam Sfintei Invierii lui Hristos…
Psalmul 50 este intrebuitat inca din vechime in randuiala Utreniei. El exprima sentimentele de umilinta si smerenie cu care credinciosii Il intampina pe Hristos.
Doxologia sau Slavoslovia sau Imnul ingeresc (deoarece primul ei verset – “Slava intru cei de sus lui Dumnezeu…”- este imnul cantat de ingeri la Nasterea Domnului) are caracter trinitar alcatuit in cinstea Sfintei Treimi. Odinioara doxologia se canta in momentul cand se ivea pe cer prima raza de lumina. De aceea ea este introdusa astazi prin ecfonisul rostit de preot sau diacon: “Slava Tie Celui ce ne-ai aratat lumina!”.

Pr. Prof. Dr. Ene Braniste, Liturgica Speciala, Ed. Lumea Credintei, Bucuresti 2008





Si noi am trait toate acestea duminica, partas cu toti cei care au multumit Domnului .Iar inainte sa inceapa sfanta liturghie, am iesit si... am tras clopotul! De fapt am ajutat-o putin pe una din surori.Am citit undeva ca pe clopote scrie:"Laud pe Dumnezeu cel adevarat, chem multimea, adun clerul. Ii plang pe morti, alung fulgerele, infrumusetez sarbatorile."
Eu asta am si simtit:si bucurie si lacrima, dar poate mai mult decat lacrima, bucuria ca strig peste campul cu case ca e ziua Domnului si El ii asteapta.

Si am participat la sfanta liturghie.




Si am auzit iar in biserica, pentru al sapte-lea an consecutiv,evanghelia acesta:"Cand va veni Fiul Omului intru slava Sa, si toti sfintii ingeri cu El, atunci va sedea pe tronul slavei Sale. Si se vor aduna inaintea Lui toate neamurile si-i va desparti pe unii de altii, precum desparte pastorul oile de capre. Si va pune oile de-a dreapta Sa, iar caprele de-a stanga. Atunci va zice imparatul celor de-a dreapta Lui: Veniti, binecuvantatii tatalui Meu, mosteniti imparatia cea pregatita voua de la intemeierea lumii. Caci flamand am fost si Mi-ati dat sa mananc; insetat am fost si Mi-ati dat sa beau; strain am fost si M-ati primit; gol am fost si M-ati imbracat; bolnav am fost si M-ati cercetat; in temnita am fost si ati venit la Mine. Atunci dreptii Ii vor raspunde, zicand: Doamne, cand Te-am vazut flamand si Te-am hranit? Sau insetat si Ti-am dat sa bei? Sau cand Te-am vazut strain si Te-am primit, sau gol si Te-am imbracat? Sau cand Te-am vazut bolnav sau in temnita si am venit la Tine? Iar Imparatul, raspunzand, va zice catre ei: Adevarat zic voua, intrucat ati facut unuia dintre-acesti frati ai Mei, prea mici, Mie Mi-ati facut. Atunci va zice si celor de-a stanga: Duceti-va de la Mine, blestematilor, in focul cel vesnic, care este gatit diavolului si ingerilor lui. Caci flamand am fost si nu Mi-ati dat sa minanc; insetat am fost si nu Mi-ati dat sa beau; strain am fost si nu M-ati primit; gol si nu M-ati imbracat; bolnav si in temnita, si nu M-ati cercetat. Atunci vor raspunde si ei, zicand: Doamne, cand Te-am vazut flamand, sau insetat, sau strain, sau gol, sau bolnav, sau in temnita si nu Ti-am slujit? El insa le va raspunde zicand: Adevarat zic voua: Intrucat nu ati facut unuia dintre acesti prea mici, nici Mie nu Mi-ati facut. Si vor merge acestia la osanda vesnica, iar dreptii la viata vesnica."

Transcriu din predica Parintelui, cu scuze ca nu sunt atat de exacta ca parintele!
Pericopa evanghelie ne spune ca Iisus Hrristos va veni insotit de ingeri, arhangheli si sfintii, cu toata slava marii lui cuviinte. O trambita va suna si aceasta  va fi auzita pe tot globul pamantesc si mormaintele se vor deschide, milioane si miliarde de oameni  se vor prezenta inaintea scaunului de judecata. Acestea  sunt realitete, nu basme. Daca nu credeti, sa cereti Bisericii sa va radieze din evidentele in care sunt trecuti  crestin - ortodox,daca e adevar adus de Iisus Hristos pe pamant, atunci sa credem!Pentru ca e atat de adevarat precum e si faptul ca exista stele, luna, ca suntem la Closca si nu la Constanta sau Slobozia...trebuie sa existe  constiinta ca Hristos va veni, asa cum marturisim in simbolul de credinta" Si iarasi va veni cu slava sa judece vii si mortii"...
Iisus Hristos va veni, a mai venit si va veni iar ca sa ma judece pe mine care vorbesc acum , pe voi care ma ascultati.. Si ce va face? Va desparti lumea dupa cum  desparte pastorul oile de capre. Si vorbeste in limbaj simplu...Va face o departire, pentru ca aici pe pamant suntem amestecati, nu poti sti care este cel sfant, care e cel pacatos. Cel care pare sfant , nu e exclus ca in sufletul lui sa fie  un destrabalat...lucrurile sunt complicate, raufacatorii sunt liberi si de multe ori nevinovatii  infunda puscaria...De multe ori marturiile mincinoase il elibereaza pe Baraba..."Dreptate va invatati cei ce locuiti pe pamant!"
Este nevoie ca cei nevinovati sa fie recomensati...vesnica dreptate a lui Dumnezeu nu va zabovi, pentru ca asa cum canta biserica "Alta lume te astepta, suflete!"In aceiasi  casa Hristos e si injurat si adorat.Sfintenie si uraciune..Lumina si intuneric... Va veni un timp in care Dumnezeu va arunca sita duhovniceasca  si va urma judecata  universala, judecata de apoi  si rasplatirea....
Cand zapada a veni ea a acoperit totul : si florile dar si mizeria si peste tot se vedea un alb imaculat. Dar cand razele soarelui topesc zapada, atunci apar si ghiocei dar si gunoiul .Va veni Hristos! Eu ca un pacatos ma cutremur. Voi nu o faceti? Poate sunteti sfinti!Eu ma cutremur. As vrea sa nu existe iad. Dar exista!Cand va avea loc judecata?Doar iehovisti stabilesc data, pana acum au facut-o de nenumarate ori!
 Ziua nu este cunoscuta, pentru ca doar Dumnezeu stie acea zi! Dar Dumnezeu ne trimite citatie.Citatie... de cate ori am auzit, sau citit aceasta evanghelie, am primit citatie...Va veni o zi in care veti fi judecati...Sa ne ingrijim de pe acum sa ne gasim un avocat nu pamantesc , ci duhovnicesc, martori ai apararii, faptele cele bune, sfintele virtuti si Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu, pentru ca mult poate mijlocii pentru noi in fata Stapanului , sfintii mai pot fi mijlocitori si faptele bune...In baza unei singure porunci, cea a iubirii Sa iubesti pe Domnul Dumnezeu "Sa iubesti pe Domnul Dumnezeul tau, cu toata inima ta, cu tot sufletul tau, cu tot cugetul tau si din toata puterea ta.""Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti" sta totul.
In aceasta porunca a iubirii  se afla toata legea si prorocii...pentru ca daca vei iubi pe altul ca pe tine, nu vei face nimic impotriva semenului tau din ceea ce tie nu ti-ar placea...
Acestea le spune Domnul! Deci acestea sa le spunem si noi, un eroic Stop!.Stop uciderii.Stop avorturilor.Stop clevetirii!.........................................................................................
Imi doresc ca niciunul dintre voi sa nu auziti "Duceti-va de la Mine, blestematilor, in focul cel vesnic, care este gatit diavolului si ingerilor lui"
Si noi sa traim drept si pentru rugaciunile Preasfintei Nascatoare de Dumnezeu, ale sfintiilor Gheorghe, sfintei Parascheva,ocrotitorii acestei manastiri si ale  tuturor sfintilor sa auziti ... "Veniti, binecuvantatii tatalui Meu, mosteniti imparatia cea pregatita voua de la intemeierea lumii."






Si cei pregatiti, avand binecuvantatre de la duhovnicul lor, s-au impartasit!










Parintele ne-a scos spre inchinare moastele Sfantului Ioachim si pe ale Sfantului Gheorghe

 
Si ne-a inchinat cu icoanele sfintilor Luca  si Nectarie si ni-le-a scos spre inchinare...

Si sfantul Iona din Odesa a fost cu noi...
Si Sfantul Ilie din MAKEEVKA...


Am primit iarasi "citatia " de la Dumnezeu,Parintele mi-a adus-o iarasi si mi-a explicat-o. Nu pare greu de infaptuit pregatirea pentru acesta judecata.  Si totusi! Eu de profesie sunt jurist si inca un jurist cu ani multi de munca... De aceia ma sperie acesta Duminica care poate nu e atat de departe.Mi-l amintesc pe parintele Mihail Jar, episcopul Longhin, spunand la Banceni ca dupa rautea din sufletele noastre o simte aproape. Vad asta si eu dupa iarba care creste pe cararile dintre noi. Vad asta, o simt dupa inima mea parca tot mai obisnuita cu singuratatea...dupa casa mea goala, dupa  atatea si atatea semne, pe care la mine le vad...
Dar parca mai sper in vreun martor aparut asa din senin, poate unul in care eu sa fi aruncat cu ceva ca in pilda aceia...O stiti? O povesteste foarte frumos Parintele Arsenie Papacioc:

"Petru Vamesul, un foarte mare bogatas vames, avea 3000 de robi - numai sa le dea sa manance la 3000 de insi, va dati seama ce avere avea - si era vestit de zgarcit, cel mai zgarcit pe acolo. Si cersetorii cetatii aceleia aveau obiceiul sa se intalneasca la marginea cetatii sa imparta intre ei ce au capatat. Si ei atunci, parca erau un sobor clerical, ziceau: "Asta este de la cutare!" Si ziceau in cor: "Sa-l pomeneasca Dumnezeu intru imparatia Sa!" si zice unul: "De la Petru Vamesul nu avem nimic!" "Sa nu-l pomeneasca Dumnezeu intru Imparatia Sa!"



Cersetorii, v-am mai spus, sunt personaje biblice, ei niciodata nu dispar, Dumnezeu vorbeste de ei: "Dati, dati, dati!" Ii aseaza asa, anume, printre bogati, ca sa te mantuiasca pe tine. De unde se vede ca, atunci cand intinde mana ca sa ceara, el nu cere, el iti da imparatia prin mana aceea intinsa, si tu nu observi. Si atunci tu, ca rasplata, ii dai cel mai mic ban - ce rusine! Asa, deci, ia sa indrazneasca sa dea cineva si ceva mai mari bani.


Si ala, atunci, infricosat de cersetori ca "Sa nu-l pomeneasca Dumnezeu intru imparatia Sa", si-a luat curajul: "Ma duc la Petru Vamesul sa-i cer!" "Nu te duce, ma, ca te omoara!" Si s-a dus si l-a intalnit tinand catarul de capastru, cu desagii de paine calda care ii aducea pe camp la robi. Si el: "Doamne, da-mi si mie ca mi-e foame! Da-mi si mie o bucata!" O, dar nu putea sa-l bata ca scapa catarul si se infuria la el. Si in sfarsit, pana la urma a luat o paine de aceea calda si a aruncat in el ca si cu piatra. Asta a luat painea in brate; era paine, tot atat de valoroasa ca painea, si s-a dus. "Uite, asta e de la Petru Vamesul!" "Sa-l pomeneasca Dumnezeu intru imparatia Sa!" Bine! Si Petru Vamesul, dupa intam-plarea aceasta, a avut o adormire, sub ce forma stie Bunul Dumnezeu, dar l-a luat la Judecata. Si puneau pe cantar dracii faptele lui si cantarul cadea in jos cu faptele lui rele, ca erau mai grele. Si ingerul pazitor, cum spune in viata lui, a luat painea aceea, care a aruncat-o acela, si a pus-o pe cantar. Si s-a ridicat deodata. Aceea a fost mai grea decat toate faptele rele. Si a vazut Petru Vamesul acolo unde era aceas-ta. Ce grozav si mare lucru este milostenia!"

http://www.crestinortodox.ro/carti-ortodoxe/ne-vorbeste-parintele-arsenie-papacioc/r

Nadajduiesc mult  in mila lui Iisus Hristos si in iubirea Lui!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu