miercuri, 8 ianuarie 2014

Sarutul de seara


M-am intors agale spre casa...
Afara este ceata, o ceata laptoasa si tocmai buna sa ma ascund in ea...De regula ma grabesc, lumea chiar ma considera un pic prea grabita, desi nimic nu ma asteapta nicaieri. Dar astazi am zabovit pe strazi , prin magazine,ceva parca  intarziind ajungerea spre casa.
Ma gandeam la Grig , la mormantul lui invesmantat in iarna si  ceata, dar, ca in vremurile de inceput de despartire, il simteam langa umarul meu...Si chiar i-am vorbit, asa cum fac uneori, incet, sa nu ma auda lumea si sa vada ca sunt un pic nebuna.
Si am urcat treptele spre apartamentul meu, incet, fara nicio graba...
In fata mea urca la fel de agale ca mine, un domn cu care doar ma salut, desi locuim in acelasi bloc de 28 de ani. Modest, tacut, aproape nestiut de noi, tipul de vecin despre care nu stii mai nimic, care nu deranjeaza pe nimeni. Ajuns in fata usii  apartamentului in care locuieste,a batut scurt in usa, cineva a deschis repede si eu din spate,am zarit-o pe sotia lui intampinandu-l in pragul casei si intinzandu-i fruntea pentru sarut! Si el s-a aplecat si i-a sarutat fruntea.Fractiuni de secunda!Imaginea unei vieti fericite.Doi oameni avand peste 50 de ani, ea cu parul deja albit, fara a fi vopsit, el cu mersul incet, potolit, mers de mosneag. Dar anii lor doar au dat alta valenta iubirii, alt ritm, alta savoare...
Este posibil!Uite, este posibil ca iubirea sa dureze si dupa ce viata se scurge, ramanand de parcurs un timp al bunicilor! Fruntea ei intinsa pentru sarutul de seara, de intampinare dupa o zi de munca, este o dovada .Cat dureaza oare iubirea?Mircea Eliade spune ca in lumea acesta totul trece, totul se preface, totul moare ca să se nască din nou.Si-n ei, iubirea lor de tineri s-a transformat in iubirea frumoasa de acum, iubirea in care sotia cu parul alb, in pragul casei,  intinde fruntea pentru sarut.Si este atat frumusete sfanta in sarutul lor incat, eu, un strain, martor fara voie al iubirii lor, am urcat restul de trepte purtand bucuria acesta si am deschis usa casei mele amantindu-mi-l iarasi pe Paler si vorbele sale:

Voi care vă întoarceţi acasă
şi după ce-aţi închis uşa
spuneţi "bună seara"
voi nu ştiţi ce-nseamnă
să intri pe o uşă tăcând.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu