sâmbătă, 15 decembrie 2012

SFESTANIA SAU SFINTIREA CEA MICA A APEI

Gata, casa mea a fost binecuvantata de preoti.
Am asezat pe masa  cele de trebuinta si un bol in care am pus apa, busuioc,tamaie... 
-Sa fie mare, larg la gura, sa intre crucea!-striga dupa mine Parintele!
Si eu eram total pierduta nestiind ce sa aduc mai intai, ce mai trebuie.
Ati observat cum ne pierdem capul cand intra in casa un preot? Imediat incepem sa zicem unul catre altul:
-Tamaierul!Tamaierul! Carbunele!Tamaia!Repede, repede, asteapta parintele!
Numai ca eu eram singura prezenta din familia mea!Dar am pus repede pe masa si un pomelnic in care am trecut pe toti ai mei, dar si prieteni,oameni tare dragi!Si in felul acesta casa mea s-a umplut pana la maxim de voi.Parintii care au facut slujba au adus cu sfintiile lor patru invitati de exceptie!Nu pot sa nu va spun cine a fost in casa mea! O fata pe care o irit, nu stiu de ce, o sa zica ca ma laud iar, dar, nu pot sa nu spun care au fost invitatii speciali ai parintilor...Erau cu sfintiile sale Sfantul Nectarie, Sfantul Luca al Crimeii,Sfantul Elefterie si Sfantul Nicolae!
Mai trebuia altceva?Nu cred.Am fost atat de emotionata incat am ascultat rugaciunile in genunchi.Este extraordinata slujba acesta a sfestaniei.Este o slujba cu toata randuiala slujbelor bisericesti, se citeste apostolul, se citeste evanghelia.
Rugaciunile sunt poate in mare cele de la sfintirea aghiazmei mari, nu stiu, ma simt depasita, dar au aceeasi frumusete si sensibilitate:
"Pentru ca sa se pogoare peste apa aceasta lucrarea cea curatitoare a Treimii celei mai presus de fire, Domnului sa ne rugam. Pentru ca sa fie apa aceasta tamaduitoare sufletelor si trupurilor, si izgonitoare a toata puterea cea potrivnica, Domnului sa ne rugam. Pentru ca sa se trimita ei harul izbavirii si binecuvantarea Iordanului, Domnului sa ne rugam.
Pentru toti care au trebuinta de ajutor si folosinta de la Dumnezeu, Domnului sa ne rugam.
Pentru ca sa  ne luminam noi cu luminarea cunostintei, prin Treimea cea de o fiinta, Domnului sa ne rugam.
Pentru ca Domnul Dumnezeul nostru sa ne arate pe noi fii si mostenitori ai Imparatiei Sale, prin gustarea si stropirea cu apa aceasta, Domnului sa ne rugam.
Pentru ca sa fim izbaviti noi de tot necazul, mania, primejdia si nevoia, Domnului sa ne rugam.
Apara, mantuieste, miluieste si ne pazeste pe noi, Dumnezeule, cu darul Tau.
Pe Preasfanta, curata, preabinecuvantata, marita Stapana noastra, de Dumnezeu Nascatoare si pururea Fecioara Maria  cu toti sfintii pomenind-o. Pe noi insine si unii pe altii si toata viata noastra, lui Hristos Dumnezeu sa o dam.
Ca Tie se cuvine toata slava, cinstea si inchinaciunea, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.
Va spuneam ca aceasta slujba a asfintirii apei ma duce cu gandul la strastrabunicul meu, preotul Dumitru si la tatal meu care canta in copilaria mea'' In Iordan botezandu-te tu Doamne...'Este extraordinar cum amintirile vin peste tine din doua-trei vorbe pe care le auzi...Ce bine ar fi daca am invata sa bucuram pe altii, sa-i facem fericiti si sa lasam in urma noastra amintiri frumoase.E asa plina lumea de suferinta, incat de ce sa o mai marim si noi? 
In casa mea preotul cantand:
Mantuieste, Doamne, poporul Tau si binecuvinteaza mostenirea Ta. Biruinta binecredinciosilor crestini asupra celui potrivnic daruieste, si cu Crucea Ta pazeste pe poporul Tau !Si stropind cu apa sfintita, in chipul crucii casa cantand:
Darurilor tale, fa-ne pe noi vrednici, Nascatoare de Dumnezeu, Fecioara, trecand pacatele noastre si dand tamaduire celor ce cu credinta primesc binecuvantarea ta, preacurata.
Am sarutat crucea dupa preoti si diaconi si am privit cu bucurie cum Preotii stropeau peretii casei si icoanele...Diaconul tinea zambind vasul si Parintele Ambrozie  voiniceste alunga duhurile si pacatele noastre...Usa apartamentului meu era deschisa, ca si cand cineva o deschisese musafir la slujba... eu am deschis-o mai mult si Parintele a stropit si scara blocului meu!
Recunosc iar ca desi nu e prima data cand  se face acesta slujba in casa mea, astazi a avut ceva nou...poate azi am fost mai pregatita decat in alte zile, poate azi prezenta moastelor sfintilor despre care va spuneam au facut ca totul sa fie scaldat intr-o lumina si pace deosebita.Am ingenunchiat impreuna cu diaconul si Parintele s-a rugat pe capetele noastre"Doamnul Dumnezeu, Preamilostivul, sa ba binecuvinteze-Amin, spuneam noi/Domnul sa va ajute-Amin!/Domnul sa va miluiasca-Amin!/Domnul sa va pazeasca de tot raul-Amin!/Domnul sa va umple de bucurie duhovniceasca-Amin!/Domnul , ca un bun si iubitor de oameni, sa va ierte de pacate-Amin! " 
De pe pereti Iisus Hristos si Maica Domnului priveau spre noi cu bucurie.Si sfantul Luca al Crimeii .Si Sfantul Nectarie!Imi petrec de multe ori serile tinand in maini acatistele lor si gandul zboara la cele lumesti, dar sfintii imi stiu neputinta si ma iubesc asa cum sunt.Altfel de unde cinstea aceasta?
A fost o zi minunata!Si inca nu s-a sfarsit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu