luni, 31 decembrie 2012

SFARSIT DE AN





Faceam candva bilantul a ceea ce traiam in fiecare an.
Numaram realizarile profesionale, ridicam cu mandrie capul gandindu-ma la locurile minunate in care am intrat uneori ca turist, alteori ca persoana oficiala...ma gandeam la mainile celor pe care le-am strans, la promisiunile pe care le-am onorat, la momentele festive de aniversari, dar si la clipele intime in care eu, cu Grig si copii nostrii ne strecuram de prieteni si petreceam doar noi, rasfatati de ospatari...Privighetoarea, La Costa, Select...pizzarii cochete...Paris, Viena, Varna...Credeam ca aveam ce aduna!Si intr-un mod lumesc chiar aveam!Au fost ani multi in care realizarile noastre erau mult peste mediu, copii erau sanatosi si cuminti, invatau foarte bine, nu puneau probleme deosebite, noi doi castigam bine, eram sanatosi si frumosi...lumea era a noastra!
Dar...nu-l cunosteam pe Dumnezeu!Intram in biserici, oameni buni eram, ne inchinam, aprindeam lumanari, dadeam dar la altar...dar nu auzeam nicio vorba de-a preotului.Satana ne acoperea urechile si nu intelegeam nimic.
Si pentru asta consideram ca noi le-am facut pe toate, ca le meritam, ca le primim de la Dumnezeu pentru ca suntem mai buni, mai corecti decat altii!
Bilant!Ce sa adun acum la sfarsit de an?Fereasca Dumnezeu sa ma gandesc ca am facut ceva!
Nu am facut nimic bun!
Mana lui Dumnezeu intinsa mie, e fost cea care a pus in mana cersatorilor cand si cand, cate un banut!
Dumnezeu mi-a daruit sa fiu in locuri in care e nevoie de mine.
Dumnezeu a asezat serviciul meu la 3 min de manastire si mi-a daruit posibilitatea sa fiu aproape zilnic acolo.
Dumnezeu a adus la geamurile bisericii sfinte,pasarelele care ciripesc vesel in timpul sfintei liturghii, parca raspunzand ca si strana"Doamne, miluieste!"
Dumnezeu a facut luna mare, rotunda si rosie pe care am lasat-o pe cer aseara cand ma intorceam spre casa, de la cateheza si am gasit-o cand ma reintorceam iar la catedrala, dimineata, lafel de mare, dar stinsa parca de lumina zorilor care manjeau...
Dumnezeu a facut raza de soare care a intrat printr-o firida in biserica in timpul sfintei liturghii, exact pe mine cand eu plangeam si ziceam"Tie, Doamne!"
Dumnezeu l-a adus langa mine pe Marian, barbatul abandonat de familie, pe care eu l-am asezat in mijlocul bisericii pentru slujba de inmormantare.Il port in inima mea si ma rog pentru iertarea pacatelor lor.Ce m-as fi facut daca nu-l cunosteam?
Maica Domnului mi-a adus-o pe Maria in biserica manastirii Sinaia!Ea este cea care ma invata sa ma rog!Ea este cea care se roaga pentru mine!Si rugaciunea ei ma scoate din pat!
Dumnezeu mi-l-a adus in viata mea in anul care sta sa treaca, pe parintele Vasile!Ce preot si om minunat!Plang cand ma gandesc la bucuria de a-l cunoaste!
Dumnezeu mi-a dat imbratisarea parintelui Cleopa la manastirea Secu si rugaciunea lui pentru Gheorghe!
-''Mai pomenim un Gheorghe!"
Si eu oridecate ori ma gandesc la dragul meu, ma gandesc ca macar pentru rugaciunile lor, a acestor preoti,Dumnezeu in marea lui bunatate trebuie sa fi randuit ceva si pentru el.
In noaptea trecuta am mers la culcare incercand sa adorm asa, cu durerea care ma macina...Am atipit  si mi-am auzit dintr-o data numele spus cu blandete de tatal meu si apoi de Grig.Il spuneau asa cu drag, cu iubire si vocea tatii, se schimba la a doua silaba a numelui meu, in vocea lui Grig, ca si cand vroiau sa-mi spuna ca sunt cu mine, ca ma vegheaza, ca nimic mai rau nu poate fi."Toate acestea sunt de la mine!"
Dumnezeu mi-a adus langa mine oameni minunati, unii saraci, fara bani de medicamente si hrana, dar mi-a adus si oameni bogati si milostivi care au dat saracilor gasiti de mine!
Dumnezeu i-a tinut sanatosi pe toti ai mei, pe mama mea batrana si singura, pe surorile mele, pe nepotii mei!
Dumnezeu ne-a dat incercari, boli ale celor dragi!Ne-am luptat pentru Virgil si Dumnezeu a auzit glasul noastru si Virgil e sanatos si sarbatoreste in biserica Craciunul si trecerea dintre ani.
Nadajduim ca si ceilalti prieteni dragi, sa depaseasca incercarile pe care le au.
Au fost si despartiri dureroase!A murit Maria-Octavia.A murit Zina.A murit Daniela, o tanara pe care nu am cunoscut-o, dar suferinta ei povestita pe facebook m-a sfasiat.A murit Adriana, sotia unui prieten drag,si am purtat in inima mea inima lui sangerand. A murit nasul meu!Ion.Dar a murit spovedit si impartasit, pregatit pentru Marea Intalnire.Nadajduiesc ca a trecut vamile, ca s-a prins de mana lui Dumnezeu si acum, cu Amicut pe care a iubit-o atat de mult, sarbatoreste cu heruvimii si serafimii.
Toti cei dragi mie, au murit spovediti, impartasiti si impacati cu lumea!Modele pentru toti de cum sa-ti sfarsesti viata aceasta pamanteasca.
Dumnezeu mi-a daruit zilnic o multime de lucruri bune!
S-a nascut David, un copil pe care eu am sfatuit-o pe o mamica- preoteasa sa-l conceapa .Si sarcina a fost cu o multime de probleme medicale.Dar noi ne-am rugat pentru ei si acum, David vine cu mama lui in biserica mea, il tin in brate si-i arat sfintii!Iar el ii priveste cu mare interes!
A fost un an in care Daria a crescut si a invatat sa ma strige si sa-mi spuna:
-A mina! Adica "sarut mana! 

Uneori, mama ei reuseste sa o convinga sa-mi spuna "Te iubec!"Daruri mari!
Dumnezeu mi-a dat prieteni buni.Mi-a adus alaturi oameni care sa ma tina de mana cand sunt trista si oricat de curajoasa as fi, pana si mie mi-e greu sa traiesc.Mi-a dat prieteni care aprind candela la capul lui Grig.
Mi-a dat oameni care sa-i iubeasca si sa-i ajute pe copii mei.
Mi-a dat iubire.Mi-a adus-o mai aproape pe Ema.Si pe Ana si fetele ei.
Dumnezeu mi-a dat iar puterea!Si eu ma rog, in tot ceasul sa stiu s-o folosesc doar pentru a face bine.
Mi-a dat facebook-ul pe care am cunoscut o multime de oameni buni, credinciosi, mai stiutori ca mine, mai credinciosi, mai batrani in relatia lor cu Dumnezeu, modele pe care sa le urmez.
Dumnezeu, sper ca Dumnezeu, mi-a dat blogul acesta pe care scriu, ma rastorn pe mine, cu inima ranita uneori, cu ochii umezi, dar totdeauna plina de iubire, cu amintirile mele atat de tarzii, atat de pacatoase, atat de reprobabile.
Dumnezeu a ingaduit langa mine oameni, femei care ma urasc, care ma pandesc, care ma detesta.Una, o fata tanara careia nu i-am vorbit niciodata,nici macar nu ma saluta, dar cu care ma vad mereu in aceeasi biserica, doar citindu-ma pe facebook, si-a pus ca status, sa vada toata lumea"Ma enerveaza Doina Elena!"
Un tanar seminarist mi-a scris pe mess cuvinte urate.
O femeie bolnava a strigat dupe mine"Hotii" si alte mascarii.
Nu sunt o sfanta, dar am invatat ca Dumnezeu ingaduie pentru smerenia mea toate acestea, ca ei, saracii, sunt doar folositi pentru incercarea mea si pentru ca astfel, calcata in picioarele lor, sa pot, de sub talpile lor, sa ridic ruga mea pentru ei.Si daca voi face asta, voi dobandi mai mult decat as putea dobandi prin ani de rugaciuni.
Si plec capul, si stiu ca Tu, Doamne, l-ai ingaduit pe Iuda si l-ai iubit si ai suferit atat de mult pentru el"Ceea ce vrei sa faci, fa mai curand" si ai dat porunca vesnic si in tot locul valabila"Precum eu v-am iubit pe voi, sa va iubiti unul pe altul !"Evanghelia dupa Ioan cap 13.
Cate daruri!Cate slujbe minunate la care am fost parte!Cate manastiri!Cate pelerinaje !O Romanie intrega strabatuta de cateva ori in acest an!Si Ucraina cu Lavra Pecerskaia si acel loc minunat Poceeaev...cerul ca o cupola rasturnat peste biserica extraordinara, Maica Domnului coborand pe scripete pentru noi si pestera sfantului Iov in care am intrat plangand si rugandu-ma:
-Sfinte Iov, pentru rugaciunile duhovnicului meu, primeste-ma si pe mine in locul tau curat si sfant!"
Si parintele Alexie!Doamne inmulteste-i rugaciunea in care sunt si eu, pacatoasa!Si da-i mantuirea Ta!
18 ore la Sfantul Nectarie!Si darul sfantului pentru Andreea si Constanta: soarele strapungand norii in plina ploaie, la strigatul diaconului"Pe voi pe toti, drept maritorilor crestini, sa va pomeneasca, Domnul Dumnezeu, intru imparatia Sa!''
Dumnezeu l-a tinut sanatos pe duhovnicul meu si eu mi-am plecat capul si sufletul plin de pacate la picioarele lui si am obtinut iertarea.Mi-a daruit cel mai de pret dar:Trupul si Sangele Domnului in sfanta impartasanie!Si Doamnul Nostru, Iisus Hristos a imparatit in mine deseori si m-a oblojit de rani, m-a alinat, m-a ridicat spunandu-mi:"Eu sunt Calea, Adevărul şi Viaţa. Nimeni nu vine la Tatăl Meu decât prin Mine".Evanghelia dupa Ioan cap 14:6

A fost frumos!Atat de frumos!
Sigur am uitat sa scriu despre multe.Ar trebui sa scriu o carte, dar cand?Si pentru cine?Pentru a hrani mandria mea?
Ii multumesc lui Dumnezeu pentru toate!Slava Lui! 
Va imbratisez pe toti.Imi plec capul pe umarul vostru, cei care ma imbratisati si primesc pe umarul meu, capetele voastre, ale tuturor celor care credeti ca eu sunt mai puternica decat voi.Va tin strans, strans, cu lacrimi de multumire pentru voi, si va doresc sa vi-se implineasca toate cele care va sunt de folos, ca sa va mantuiti , dragilor!Aceasta e tot ce conteaza!Credeti-ma!Aceasta e tot ce conteaza! El este Calea,Adevarul si Viata!


2 comentarii:

  1. Doamna Elena,ati avut de la Bunul Dumnezeu minunate daruri.Slava Lui!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, ma bucura comentariu pe care il faceti,am recitit postarea si in felul acesta mi-am reaminiti iar pentru cate lucruri trebuie sa multumesc lui Dumnezeu! Slava Lui pentru toate!

    RăspundețiȘtergere