marți, 9 octombrie 2012

Candela in noaptea

Imi placea sa dorm. Abia asteptam sa se faca seara si uneori ma culcam devreme, devreme. Precum gainile sau taranii. Acum, la ora 22 inca e devreme, mai citesc ceva, mai zabovesc la calculator, ma mai plimb prin casa...imi usuc parul...Pana maine mai e atat de mult! Oare asa va trece restul de viata? E ca si cand Dumnezeu mi-a daruit o zi mai lunga in care sa incapa cat mai mult.
Azi m-am intalnit cu...I, sa-i spunem, asa "I" de la Irina sau Ioana sau ce vreti voi. O cunosc de mult, din inceputurile noastre aici, in orasul nostru de adoptie.
-Ce faci?
-Prost, tu?
Discutam in supermarket printre cutii de conserve de ton, eu trageam din cand in cand cu ochii in rafturi, ea, frumoasa, vaporoasa intr-o rochie de vara, povestind:
-Sunt somera! Ieri am constatat ca daca nu ai un loc de munca si mai ales daca nu mai ai bani, nu mai contezi pentru nimeni. Toti te uita, te neglijeaza. Nu mai reprezinti nimic pentru nimeni. M-a sunat ieri cineva, un prieten care stia de situatia mea si nu ma mai sunase de mult si asa...din vorba in vorba mi-a zis:
-Pot sa te mai sun?
- Nu! 
 Dar cand sa o mai fac?
-Niciodata!
-Nu-mi imaginam ca voi spune cuiva acest lucru si uite l-am spus!
Da, poate e un lucru bun sa pui punct unor relatii, ele uneori fac mai mult rau, dar trebuie sa intelegi ca unii intreaba doar din complezenta"Ce faci?", asa ca un raspuns banal e tot ce asteapta...
-Ce mai face baiatul tau?
-Si el la fel ca ceilalti, daca nu mai am bani! Si e un rau in viata mea...
Si mi-am amintit dintr-o data ca imi spusese candva ca e evreica, sau asa ar trebui sa fie, dar nu e nici evreica , nici ortodoxa...Si am aruncat intrebarea:
-Hai, nu vrei sa te botez?
A inceput sa rada, acel ras al frumusetilor tineretii noastre. Devenise dintr-o data minunata. Si ochii ei lucind in mii de nuante de albastru si verde...
-Esti extraordinara! Nu. De ce sa o faci? Ai sa-mi gasesti tu, apoi, serviciu?
-Sigur iti gaseste Iisus o rezolvare! Eu cred asta! Hai citeste Evangheliile si boteaza-te. Iti dai seama ce minunat va fi?Tu esti femeie desteapta, citeste si ai sa-L cunosti!
Radea in continuare, asteptand provocarea mea.
-Ai sa ai nenumarate avantaje. In primul rand am sa-ti dau bani cand nu o sa ai, pentru ca vei fi ca si fiica mea! Am sa te imbrac si am sa te incalt! Am sa-ti iau cadouri!
-Si imi gasesti serviciu?
-Am sa incerc! Ce zici? Iti dai seama ca Dumnezeu iti va da un inger la botez? Si intelegi cat de mult te iubeste si cate daruri ti-a facut desi tu esti nebotezata?
-Da mi-a dat multe daruri si le-am risipit si nu cred ca nu am inger!
-Ba da, nu ai! Ti-l da la botez!
Radea cand a plecat de langa mine...provocare ramanand deschisa!
-Nu cred ca nu am inger!
Simtea prezenta lui Dumnezeu langa ea, in toata amaraciunea ei, in toata tristetea vietii ei de femeie inca tanara, inginera chimist de profesie, intr-o perioada cand combinatele chimice sunt doar subiecte de stiri...Pentru ca Dumnezeu o iubeste nespus si la ora aceasta tarzie aprinde candela mare a lunii peste cerul inchis al vietii ei. Ma rog ca vorbele mele spuse, chiar nu stiu de unde, cine mi le-a soptit , sa prinda roade in inima ei si sa-l cunoasca si pe Iisus Hristos, cel venit si pentru ea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu