duminică, 26 august 2012

Libertatea mea si taina nuntii

E blogul meu si pot sa scriu pe el ce vreau eu! Doar eu am "creionul" cu care modific(ma rog, si fiica mea, dar ea nu face decat uneori, usoare corectii,si doar daca ii cer eu).Asa ca eu scriu ce vreau, cand vreau. E libertatea mea! Asa cum libertatea mea e sa stau azi in casa, sa zac, sa scriu, sa plang, sa ma rog .
Si astazi asta voi face!E duminica deja...aproape luni.O sa treaca vecernia, fata mea va face un ocol prin orasul meu si ma va vizita, asa pe scurt...cui ii trebuie sa stea la mama ?
O sa vina seara, o sa vina intunericul si ma voi ascunde in el.Asa sa nu ma mai vada nimeni, nici macar eu.Am sa sting luminile si voi trece cu capul in jos in dreptul oglinzii mele venetiene, mari,de pe hol.Nu cumva sa ma vad! De ce m-as privi? Ce e de privit in ceea ce a fost viata mea? Ce am facut eu sa merite oboseala lui Dumnezeu de a ma zidi?
In noaptea in care Grig a murit, am uitat mult din ceea ce am trait.A fost dureros sa dispara asa o parte din viata mea.Nu-mi mai aduceam aminte oamenii pe care i-am cunoscut, vorbeam cu ei, mimand ca ii cunosc si apoi intrebam pe altii, cine sunt persoanele aceleaNu-mi aminteam multe din evenimentele familiei, nici macar aniversarile .A fost dureros.Un timp ma chinuiam sa-mi amintesc si ma durea ca ma loveam de ceva ca un zid cenusiu dincolo de care parea a fi ceva...Apoi am realizat ca e mai confortabil asa.Sa uit! Sunt atatea greseli, atatea lucruri urate pe care le-am facut,atatea pacate unele dulci,repetate si iar repetate, atata noroi, atata decadere, depravare...focul iadului alaturi de mine...Mai bine sa uit si ceea ce imi amintesc, nicidecum sa-mi recastig memoria! Sa raman numai ceea ce arat: o doamna draguta, imbracata in negru, cu perle in cutia de bijuterii!
Numai ca...uite asa, din senin vine cate o amintire si ea, rastoarna echilibrul meu.
Astazi am participat la o nunta cum nu am mai trait.Doi tineri din catedrala mea s-au casatorit.El student la Teologie, ea absolventa la Academiei de Studii Economice.Frumosi ca doi printi au venit dimineata la sfanta liturghie, ea in rochie de mireasa, alba, pura ca si ea.Tremurau de emotii si toata suflarea catedralei a tremurat cu ei.Au stat acolo, in fata, participand cu sufletul si rugaciunea la sfanta jertfa.S-au impartasit primii.Ea aproape plangea cand a deschis gura spre a-L primi.Au ramas acolo, pana la ora 13 cand a inceput slujba de cununie.Nasi? Una din familiile pe care le respect cel mai mult.El un tanar preot la o biserica langa Roma, Italia, ea o mamica de exceptie...cu trei fetite ca niste ingeri si gravida pentru a patra oara.Frumosi cum nu va imaginati.Frumosi cum noi nu am fost niciodata desi si noi eram frumosi.Dar ei il au pe Dumnezeu.Sunt luminosi.El, inalt, cu par lung prins la spate cum poarta calugarii si barba lunga, imbracat in reverenda, cu picioarele goale in sandale romane, asemenea lui Iisus.
Inainte de slujba a venit in preajma mea si l-am rugat sa ma binecuvinteze.A facut-o cu bucurie si cu o blandete care ma face si acum sa plang...am zis ceva, nu stiu ce...si el, tanarul mai mic decat mine cu 20 de ani, el, fiul meu, m-a mangaiat pe obraz cu blandetea si iubirea Parintilor din Pateric.Cum sa nu fie blanzi, ingeri, copii lui daca si ei, parintii sunt lafel?Ea, tacuta , cu un chip de medalie si un zambet cuprinzator a toate!
Niciun fast lumesc.Singuri, nasii au tinut lumanarile din ceara impodobite frumos, dar fara a fi extravagante.Fara clasicii cavaleri si domnisoare de onoare."Onoarea" cui in desfraul nuntilor noastre?
La strana psalti din Bucuresti cantand ca pentru Dumnezeu.Sobor de 9 preoti.Iar in mijloc mirii, ca doi printi,tinand in brate:el, icoana Mantuitorului, ea, icoana Maicii Domnului.Pe sfanta masa icoana mare, pictata, a sfintilor praznuiti azi:Sfantul Adrian preotul si sotia lui,Natalia.Au ales sa fie casatoriti astazi in acesta zi! Si-au dorit si s-au rugat pentru binecuvantarea sfintilor!
-Paharul mantuirii voi lua si numele Domnului voi chema...In mana preotului era o bucata din sfanta anafura! Pana la ora aceea tinerii nu am mancat dupa sfanta impartasanie.Sa fie curati si cu trupul.Desavarsiti pentru primirea acestei taine!
Dumnezeu a binecuvantat nunta aceasta!Stiu, sigur ca Dumnezeu s-a bucurat astazi de cum au gandit nunta aceasta tinerii si nasii lor!Si cum au trait-o!
Acestea sunt lucrurile placute lui Dumnezeu!Sa luam aminte .De aceea scriu, sa invete si altii, sa repete si altii.Si poate asa lumea se va indrepta.Si poate plangand, Dumnezeu se va milostivi si de mine si ma va ierta desi nu merit.
Am libertatea de a plange, asa cum am avut liberatatea de a trai la limita interioara a pacatului.Alt timp,alta viata!
Dumnezeu sa ma ierte pentru greselile mari pe care le-am facut!
Ma simt prea intinata ca sa ma rog pentru miri si pentru nasi.Eu, femeia matura, plec capul in fata lor si cer rugaciunea lor de iertare a pacatelor mele.Doamne, pentru rugaciunile lor, iarta-ma!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu