miercuri, 15 august 2012

A fost Prohodul Maicii Domnului!

Abia m-am intors de la catedrala.Nu stiu cat a durat la voi slujba Prohodului dar la noi a inceput la ora 17 si  abia s-a terminat acum de curand. E ora 23.34! A fost ... 
E trist Prohodul Maicii Domnului, dar e o tristete in care se impleteste speranta si zambetul si pacea... Maica Domnului este un pod intre noi si Imparatia Cerurilor, ea face posibila Invierea noastra, mila Ei, rugaciunea Ei pentru noi, iubirea si intelegerea pentru neputintele noastre. Ne intristeaza Adormirea Maicii Domnului, dar sarutam cu bucurie icoana Adormirii Ei.Ii ducem flori si-i jelim ingroparea, dar  plangand  ne facem partasi Apostolilor si ingerilor la bucuria de a sti ca mutarea Ei este mutare la ceruri.
Ma gandeam in timpul cantarilor la femeile din neamul meu care au cantat aceste cantari frumoase.La stra-strabunica mea, preoteasa.
 Ma gandeam la femeile din neamul meu care nu au cantat si inca nu canta aceste cantari, la fiica mea care din pricini lumesti lipseste din biserica...
Dar ma rog ca fiecare sa descopere aceste slujbe, sa se imbogateasca cu ele.
De sute de ani cantam"Mergi la cer si te aseaza/langa Fiul tau ceresc/si de-acolo privegheaza/peste cei ce te iubesc/."
De sute de ani umplem bisericile: femei, multe femei, barbati,  copii si batrani, cu lumanari in mana cantam cu preotii, cu diaconii, plangem, speram, ne bucuram, dam ocol bisericilor, retraind cu apostolii si ingerii povestea Adormirii Micii Domnului, poveste care a dus la mantuirea neamului omenesc, respectad indemnul:
"De la margini, o Apostoli/La Ghetimani v-adunati/Si-al meu trup, zice Fecioara/Cu cantari sa-l ingropati ..."
Si maine , abia maine e sarbatoarea intreaga.Astazi a fost lacrima. Astazi a fost lumanarea aprinsa pentru Ea, cea care a spalat pacatul stramoasei noastre Eva, cea care ni L-a dat pe Fiul ei, stiind ca va muri pe cruce, scuipat, batut, batjocorit de noi, El Imparatul Veacurilor... si prin inima Ei a trecut sabia nu numai atunci ci de mii si mii de ori crescandu-L si stiind asta, iar mai apoi si pentru noi, fii ei si noi, asa cum suntem: uneori nevrednici, neputinciosi in lupta cu pacatele, dar totdeauna iubind-o, cautand-o,rugand-o, venerandu-i icoanele...
Cant cu voi.Nu stiu daca anul viitor voi mai trai Prohodul, nimeni nu-mi promite asta, poate ... dar cant cu voi acum, pentru toti anii in care nu am cantat si pentru cei in care nu voi canta...
''Iar noi drept recunostinta/Veneram icoana Ta/Totdeauna cu stiinta/Adormirea-Ti vom canta"
La multi ani, dragilor! Maica Domnului sa fie cu noi cu toti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu